Vi med barn med mikroftalmus
Tänkte vi som har barn med mikroftalmus kunde samlas här och stötta och följa varandra.
Tänkte vi som har barn med mikroftalmus kunde samlas här och stötta och följa varandra.
Med "sent" menar jag att det inte upptäcktes det redan vid läkarundersökningen på bb.
Jag har förstått att det finns olika grader av mikroftalmus och
haft kontakt med andra föräldrar vars barn haft detta på bägge ögonen, en del har fått ögonprotes/er direkt, en del har inte haft någon syn andra lite.
Jag ser det som att vår pojke har haft "tur" att endast ett öga är drabbat och att han har någon slags syn på ögat.
Det ska bli spännande att se vad de kan göra med ögat när han blir större, om det nu inte är så att "synbilden" blir så annorlunda att hans hjärna väljer att koppla bort det. Vår ögonläkare säger att det kan inträffa när ögonens linser har olika storlek.
anna2001 skrev 2008-12-14 13:53:24 följande:
fjärilen78 skrev 2008-12-15 10:12:22 följande:
ångrade mig
fjärilen78 skrev 2008-12-15 13:02:50 följande:
Hej, jag är kvar men ska bli inlagd med lillen om ett par dagar så då kommer det att vara tyst från mig.
fjärilen: ok, samma skäl som tidigare antar jag...
whiteangels: har ni fått bra info om detta? Jag tyckte att det var jobbigt i början innan man säkert visste att inte fler saker var på tok i kroppen. Det finns ju så mycket syndrom kopplat till detta. Nästa gång när jag är hos ögonläkaren ska jag ha med mig en lista med frågor, för jag glömmer alltid hälften.
Har du hittat någon bra sida på nätet där det står mer än 2-3 rader?
anna2001 skrev 2008-12-15 17:58:49 följande:
fjärilen78 skrev 2008-12-16 08:58:19 följande:
fjärilen78 skrev 2008-12-16 10:59:35 följande:
Jag lägger ner tråden pga medlemmar som kommer in och förstör.Tack!
Hej, är denna tråd stängd? Skulle annars vilja komma i kontakt med er som också har ett barn med mikroftalmus! Mvh Stella