• PerG

När hör man hemma här?..

Har knappt vågat skriva här, men tycker det saknas en avdelning om att vara föräldraledig..... detta kanske är den?

När räknas man som hemmaförälder? Direkt man är hemma med barnet oavsett hur länge man är hemma?

Eller när man ska vara hemma en längre period? Mer än 1 år? Mer än 2 år?.. osv?

• Svar på tråden När hör man hemma här?..
  • Gustie

Hmmm, jag tycker man är hemmaförälder när man är hemma med sitt barn under en längre period, alltså inte VAB några dagar, utan när man är hemma minst några månader...

Vet inte varför jag halkade in här, eftersom jag inte är hemma längre, vår son går på dagis sen augusti

Lycka till i alla fall!

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • PerG

Jo, men som jag t.ex. som är hemma med min 9 månaders son och ska vara det i 9 månader framöver (och sen ytterligare typ 3-4 mån ett par månader efter det).. är jag hemmaförälder då? ;)

Gustie skrev 2008-12-11 23:39:18 följande:
    Hmmm, jag tycker man är hemmaförälder när man är hemma med sitt barn under en längre period, alltså inte VAB några dagar, utan när man är hemma minst några månader...Vet inte varför jag halkade in här, eftersom jag inte är hemma längre, vår son går på dagis sen augusti Lycka till i alla fall!
  • Hemmaföräldern

Hemmaförälder är man när man väljer barnomsorgsformen "hemma". Det handlar alltså inte om att man är föräldraledig utan om att man väljer att stanna hemma längre än föräldraledigheten tillåter men istället för att placera barnet i förskola har omsorg och fostran av barnet i hemmet.

Vill du veta mer om vad en hemmaförälder är så titta gärna in under: hemmaforaldrar.se

• PerG

Med andra ord så saknas det en "Föräldraledig"-avdelning här på FL?

Hemmaföräldern skrev 2008-12-15 20:11:52 följande:
    Hemmaförälder är man när man väljer barnomsorgsformen "hemma". Det handlar alltså inte om att man är föräldraledig utan om att man väljer att stanna hemma längre än föräldraledigheten tillåter men istället för att placera barnet i förskola har omsorg och fostran av barnet i hemmet.Vill du veta mer om vad en hemmaförälder är så titta gärna in under: hemmaforaldrar.se
  • Jen nifer

TS: Jag tycker de mest är föräldralediga överallt på fl. Sen finns de ju olika soters trådar beroende vad man sen vill prata om. Under Förälder kanske de fins nått?

Ja tycker hemma förälder är som ovan skrev, när man är hemma utöver den föräldraledighet som finns

Svar på tråden När hör man hemma här?..