• min gosetjej

Mammor i Ljungby med omnejd?

Hej!

Finns det nån mamma som är hemma med sitt/sina barn i Ljungby-trakten? Jag bor för tillfället i USA och kommer hem till jul. Ska stanna i Sverige i en månad. Min dotter är 21 månader och jag skulle behöva lite tips på vad som finns att göra. Vill gärna att hon ska träffa några svenska barn i sin egen ålder.

• Svar på tråden Mammor i Ljungby med omnejd?
  • amomentlikethis

Hej!

Bor i halmstad
    Vet inte alls vad man kan hitta på i ljungby...
    Men här i stan så finns busfabriken om det är något sånt du letar efter. Där finns det barn i de flesta åldrarom du inte hittar något närmare.

www.sweetandsexy.blogg.se/ Mamma åt Tim 061208 & Isabelle 081010
  • min gosetjej
    Svar på #1
    Ja, busfabriken finns nog inte i Ljungby. Men tack för tipset, Halmstad är ju inte speciellt långt bort. Det skulle hon nog gilla. Fanns ett i Linköping där vi bodde innan men vi hann aldrig gå dit.
  • Alvi

Öppna Förskolan är ju öppen tre dagar i veckan, där BODDE jag när jag var mammaledig... Men nu pluggar jag och är inte hemma längre....

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Busbellan

Finns inte så mycket att hitta på i Ljungby månaden runt jul. ÖF som Sisu pratar om öppnar tyvärr inte förren v. 4 igen

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Förresten, glömde ju
    Jag är hemma med dottern på 17 mån

Mamma till Nora, August och Ella
  • Alvi

Jahaaaa... Ojdå TS, förlåt, trodde du skulle FLYTTA hit nu... Sorry...

• min gosetjej

Tack för era svar! Det är ju så klart att det är stängt på ÖF, hade redan glömt bort att det fungerar så i Sverige... Vi ska bo i USA i två år till, här har de inte riktigt så långa uppehåll. Får väl roa oss med morfar som är hemma och pensionär. :)

• Alvi

I mellandagarna, de där 28-29 december jobbar min man, så jag är hemma själv med barnen (1,5  och 4,5 år) och kan absolut hitta på nåt om du får tråkigt TS!

• min gosetjej
    Svar på #8
    Tack så mycket! Just de dagarna har vi att göra. Ska hälsa på släkten. Det är nog mest i januari som vi skulle behöva lite sysselsättning. Men det var jättesnällt av dig att erbjuda sällskap. :)
Svar på tråden Mammor i Ljungby med omnejd?