• Tince

Ngn som har erfarenhet av gördel efter förlossningen, positiv som negativ?

Hej, hade stora problem med magen som inte ville dra ihop sig efter förlossningen. Funderar på att testa en gördel efter denna graviditeten. Vad har ni som provat för erfarenheter? Var det jobbigt att ha den? Gav den ngt resultat osv..

• Svar på tråden Ngn som har erfarenhet av gördel efter förlossningen, positiv som negativ?
  • ladysoul77

Min mormor födde 9 barn och hade gördel efter varje förlossning. Hon såg ut som om hon aldrig varit gravid. Smal coh smärt hela livet. Å andra sidan blir man nog smal av att springa efter 9 barn..

• Fru R

Det finns något som heter Belly Bandit (tror jag) som jag har sett på nätet. Kostar en hel del, men en sån ska jag ha!

Hade efter första förlossningen en vanligare typ med karbordknäppning som jag bad att få köpa av en plastikkirurg  och det funkade, men den är väldigt sliten nu!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • SindyDindy

Jag tyckte Belly Bandit var riktigt bra. När den var för stor för mig gick jag till en skräddare som satte dit fler remsor med karborrband så att jag kunde använda den i 2 veckor till  ;)

• Frankofilen

Anita Maternity ReBelt Post Girdle är helt suverän. Beställ den från The Lingerie-Box i England (UK). Då sparar du ett par hundra mot om du köper den i Sverige. Det är en mycket bekväm trosgördel.

Den har hyskor på vardera sidan och tanken är att du ska köpa din normala storlek, knöla ner dig i denna gördel och sedan efter hand spänna hyskorna hårdare när du går ner i vikt.

Jag är mellan storlek 34-36 i normala fall och blev rekommenderad att köpa storlek 28 (34). Obs att jag gått upp 12 kilo redan nu...

Den håller allt på plats och jag har använt gördel i en månad - dag som natt efter förlossningen. En något mjukare trosgördel på natten och den jag rekommenderar här på dagen.

Innan jag blev gravid med mitt tredje så hade jag inget magput alls. Min mamma hävdar att det är gördelns förtjänst. Nu är jag gravid med mitt tredje och har precis beställt en ny. Hoppas den fungerar lika bra den här gången.

Solig

• anyXX
    EldHav skrev 2011-03-02 19:54:30 följande:
    Är det någon som vet om det är nån ide att försöka få ihop magen två år efter förlossningen? Jag har några kilon att gå ner fortfarande, men jag ser ut att va gravid fortfarande! Fick en hel del bristningar både under första, men ännu fler under andra graviditeten. Börjar tröttna på att magen alltid putar ut. Det är liksom en bulle där magen var som mest uttöjd med bebis i magen. Annars är det väl bara kvar att lägga sig under kniven??
    Undrar också. Min mage putar ganska mycket även om jag inte har så många extrakilo kvar... :(
    flicka 2008 & pojke 2010
  • smelata

Jag Köpte en bellybandit som jag använde direkt efter förlossningen. Den var skön och gav ett bra stöd. Men min blev för stor efter en vecka. Min mage putar fortfarande och mina magmuskler är delade fast jag har använt gördeltrosor från lindex och gjort övningar för magen. Sonen är nu 3 månader. Hade inte bellybandit blivit förstor så hade den kanske fungerat bätttre. Jag sydde på extra kardborreband på den men det blir obekvämt och den korvar sig nu som den inte gjorde innan.

• lias

Är tydligen bara jag som inte gillat belly bandit Alltså jag tror säkert att den funkar, men jag har inte klarat av att amma med den på. Vill kunna "kura ihop" mig då, så jag sitter skönt. Och därmed faller hela koncept iom art man ska ha den dygnet runt. Överhuvudtaget osmidig att ha på sig.

• Frankofilen
    lias skrev 2011-07-26 11:58:07 följande:
    Är tydligen bara jag som inte gillat belly bandit Alltså jag tror säkert att den funkar, men jag har inte klarat av att amma med den på. Vill kunna "kura ihop" mig då, så jag sitter skönt. Och därmed faller hela koncept iom art man ska ha den dygnet runt. Överhuvudtaget osmidig att ha på sig.
    Jag gillar den inte heller, mest för att den jag rekommenderar ger bättre och mer tight stöd samtidigt som du kan röra dig obehindrat.
  • Birgittalarsson

Har testat denna sportsmart.se/rygg/gordel/ gördeln nu i samband med min graviditet, jättenöjd. Det händer dock att den blir lite väl varm ibland om man är ute och rör på sig, så tänkte höra om någon har tips att ge över en som är lite tunnare?

Svar på tråden Ngn som har erfarenhet av gördel efter förlossningen, positiv som negativ?