• fairyfloss

Usch, jag har sån hemlängtan!

Känns hemskt, jag vill bara hem till Sverige fastän jag vet att det är mörkt och kallt och blaskigt där just nu . Saknar min familj så otroligt mycket nu när julen står vid dörren!

Nån som känner likadant?

• Svar på tråden Usch, jag har sån hemlängtan!
  • SaramedM

Usch, tänker på dig

Finns det ingen möjlighet för dig att åka hem en sväng?

• fairyfloss

Tack Sara . Jo jag har bokat en resa så jag ska åka 19 Januari men just nu när alla i min familj samlas till julafton utom jag så känns det ändå så långt bort! Känner mig liksom utanför. Jag vill också gå på julmarknad i Gamla Stan och allt sånt som hör till .

• Nillax

Fairyfloss, jag vet hur du kanner..speciellt nar man bor sa langt borta som oss! Jag brukar tanka att det inte ar jul...bara vilken dag som helst, det ar ju sa annorlunda har!
    Nasta jul aker vi till Sverige men hade garna akt i januari som du!!

• fairyfloss

Nillax: Ja julen är verkligen det sämsta med Australien, det är ingen julkänsla ALLS. Man får väl försöka glömma bort att det är jul bara, men det känns ju också trist . Jag får låta bli att prata med mamma och pappa på skype för det är då jag blir mest ledsen "åh nu ska X och Y komma, och i helgen ska vi på julmarknad" osv... men men. Jag får väl tänka på Januari!

• Exelle

Jaaaa, jag har också hemlängtan!!! Varje år - hela december. Brukar bara fira varannan jul i Sverige, det känns hårt.
    Man känner sig verkligen lite utanför, när man hör att alla andra sitter tillsammans...

• Special K

Jag hatar allting just nu, vill bara vara hemma med min familj.. men det gar ju inte for jag har ju en massa 'commitments' har i England osv.. men helst av allt skulle jag bara vilja leva lycklig hemma istallet for har...

• JadeVoong

jag har också hemlängtan. Jag bor ju i Sverige ifs men Malmö är en kall stad jämnfört med Ljungby. Miss HOME!!

• Sullivanen

fairyfloss skrev 2008-12-15 01:45:35 följande:

Nillax: Ja julen är verkligen det sämsta med Australien, det är ingen julkänsla ALLS. Man får väl försöka glömma bort att det är jul bara, men det känns ju också trist . Jag får låta bli att prata med mamma och pappa på skype för det är då jag blir mest ledsen "åh nu ska X och Y komma, och i helgen ska vi på julmarknad" osv... men men. Jag får väl tänka på Januari!
    Hoppas du mår bättre nu Fairyfloss! Nu är det snart den 19:e januari... Vet hur du känner det? Jag har befunnit mig på Nya Zeeland över helgerna (min man är Kiwi) men åker tillbaka till Sverige nu i april. Hur hamnade du i Oz?
  • fairyfloss

Sullivanen skrev 2009-01-17 04:27:30 följande:

fairyfloss skrev 2008-12-15 01:45:35 följande:
    Hoppas du mår bättre nu Fairyfloss! Nu är det snart den 19:e januari... Vet hur du känner det? Jag har befunnit mig på Nya Zeeland över helgerna (min man är Kiwi) men åker tillbaka till Sverige nu i april. Hur hamnade du i Oz?
    Japp!! *Excited* På mångad är det avfärd!! Känns megaroligt fast lite trist att maken stannar hemma, och lite skraj hur det ska gå 24 timmar på flygplan med 8månaders.

Hamnade här på det gamla vanliga sättet. Kvinna möter utländsk spännande man, och flyttar till hans hemland . Jag har aldrig riktigt trivts att bo i Sverige. För mörkt. Men det är megakul att hälsa på!
Svar på tråden Usch, jag har sån hemlängtan!