• Anonym

Kan det ha varit hinnsäcken som kom ut?

Fick blödningar igår och har fortsatt rikligt idag. Idag på ultraljudet så såg hon två skuggor, varav en var större. Är enligt mensen i 6+4, men den har varit oregelbunden, så är osäker.
    Det var enligt läkaren svårt att se om det var ett missfall på g eller inte. Men man såg inga hjärtslag eller så, men ändå tydligt att det var två.

Nu forsade det blod och det rann igenom byxorna. När jag torkade mig så var det en liten liten genomskinlig säck med lite rött inuti. Den var ungefär som en genomskinlig ballong, i storlek som en ärta. Från den gick det en "tråd" som satt fast i hinnsäcken. Känns jätteotäckt att det var det jag såg, har aldrig sett något liknande, usch!

• Svar på tråden Kan det ha varit hinnsäcken som kom ut?
  • Anonym

Fast den tråden du menar kan nog inte vara naevlstärngen då fostret inte än får näring via moderkaka.
    Men visst kan de ha varit allt som kom ut där
    beklagar!

• Anonym (lika)

Ledsen att säga det men låter nog som att det var fostret med hinnsäck som kom ut..Kram.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-12-15 22:20:48 följande:
    Fast den tråden du menar kan nog inte vara naevlstärngen då fostret inte än får näring via moderkaka.Men visst kan de ha varit allt som kom ut därbeklagar!
    Ja, det kändes hemskt! Att man kunde se själva säcken, som var så liten... Men den såg ju tom ut? Bara lite rött i.
    Fick inte mycket till svar på mitt vul idag heller. Hon visste inte om det var en ofrostig grav eller om det var ett vanligt missfall med en tvilling. Jobbigt att inte veta! Har fått lämna hcg nu i alla fall. De skulle ringa imorgon...
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-12-15 22:23:18 följande:
    Ja, det kändes hemskt! Att man kunde se själva säcken, som var så liten... Men den såg ju tom ut? Bara lite rött i.Fick inte mycket till svar på mitt vul idag heller. Hon visste inte om det var en ofrostig grav eller om det var ett vanligt missfall med en tvilling. Jobbigt att inte veta! Har fått lämna hcg nu i alla fall. De skulle ringa imorgon...
    Usch hoppas på att det var en tvilling då så har du en kvar där som vill stanna håller tummarna!
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-12-15 22:26:09 följande:
    Usch hoppas på att det var en tvilling då så har du en kvar där som vill stanna håller tummarna!
    Tack
    Känns ändå konstigt att man inte såg hjärtat på det ena. Kanske tidigt? Usch, nervös! Skulle själv varit tvåäggs, men den utvecklades inte. Min mormor var tvåäggs också. Hade sett fram emot detta verkligen! Hoppas att en lever i alla fall...
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-12-15 22:31:57 följande:
    Tack Känns ändå konstigt att man inte såg hjärtat på det ena. Kanske tidigt? Usch, nervös! Skulle själv varit tvåäggs, men den utvecklades inte. Min mormor var tvåäggs också. Hade sett fram emot detta verkligen! Hoppas att en lever i alla fall...
    Lät lite otydlig tror jag. Skulle själv haft en tvilling, men det blev bara jag som utvecklades
  • Anonym (Orolig)

Någon uppdatering? Vet att det är flera år efter .. Var det någon tvilling? Vad låg ditt hcg på? 

fick Själv ut en grnomskinlig ?säck? idag, såg ut som en ballong.. den kom först, nu blöder jag men inga klumpar på 3dar.
    tacksam för svar 🙏🏼

Svar på tråden Kan det ha varit hinnsäcken som kom ut?