• Lillen06

V 37 och ett revben är brutet

Någon som vart i samma sits som jag?
    Jag är alltså i v 37 (38 på lördag) och har troligen brutit ett revben,, kan knappt hosta, hur ska man då kunna föda? Det gör så förbaskat ONT!
    Kan inte sova, inte gå normalt, inte lyfta min tvååring,, vad gör man?

Någon som vart med dom å liknande?
    Ska till doktorn och Bm i dag, ska bli spännande att se vad de säger..

• Svar på tråden V 37 och ett revben är brutet
  • Skrik och Panik

Jag var i samma sits, sonen sparkade av ett revben för mig, ingen höjdare alls. :-S

Men de går att föda barn ändå, fast man knappt tror det

• Lequisha

Jag med.
    Är i v 36 och ska in till sjukan om en timme så får vi se vad de säger. Jobbigt som fasen. Nästan så jag önskar de kunde plocka ut honom redan nu

• Lillen06

det önskade jag med men bm sa att det går att föda ändå,, hade önskat ett kejsarsnitt..

har så förbaskat ont. Antingen var det en spricka i revbenet eller en muskel som gått av.

• Mollie77

Usch låter inte trevligt alls..Men hár du ont nu lär du ångra att du ville ha kejsarsnitt...kroppen kommer klara de galant..finns ju bedövning..Lycka till!

• Lillen06

jag kan inte förstå hur man ska kunna föda med denna smärta?? För mig ofattbart,,,

Det måste väl göra satan ont när man krystar???

• Lillen06
    Lequisha skrev 2008-12-17 13:15:19 följande:
    Jag med. Är i v 36 och ska in till sjukan om en timme så får vi se vad de säger. Jobbigt som fasen. Nästan så jag önskar de kunde plocka ut honom redan nu
    Hur gick det för dig?
  • NovaIzabellaCecilia

Jag fick en spricka i revbenet 4 veckor innan förlossningen men jag kan lova dig att du kommer förmodligen inte tänka på att revbenet gör ont när du föder. Ta det bara lugnt så läker det av sig själv... eller smörj lite med voltaren eller så.

• Anonym (Hhälp)

Hur gick det?

v38 här och har precis brutit mitt revben pga intensiv hosta i 2v? Gråter av smärta i princip 

• Anonym (Sila)

Jag hostade sönder två revben eftersom jag hade akut bronkit i slutet av graviditeten med yngsta (före den som är i magen nu). Jag hade samma rädsla som du, men som tur var påverkade det inte förlossningen alls. Iof kanske det hade hunnit läka litet mer, minns inte exakt vilken vecka men hann precis sluta hosta innan förlossningen. Det var min bästa förlossning hittills. Hoppas det blir bra för dig med!

Svar på tråden V 37 och ett revben är brutet