• Suzanna

    Är det bara jag som gillar när det regnar?

    Jag älskar regnet och har inget emot att det regnar nu Klart det inte är kul om hela sommaren regnar bort men är det bara sol då och då så! Jag tycker om att vara ute och gå i regnet och jag tycker om att sitta inne och mysa och lyssna på hur det smattrar mot rutan. Dessutom är dogten av regn det mest underbara som finns. Men det verkar som att jag är den enda som inte klagar på vädret?

  • Svar på tråden Är det bara jag som gillar när det regnar?
  • plupptrollet

    Jag är inte gravid..men tycker om när det regnar ...
    särskilt ljudet av regn, får gärna va en å annan åskknall oxå.

  • Pumpan81

    tycker faktiskt att den svenska sommaren är väldigt bra just för det är så växlande så alla trivs nån gång under sommaren

  • Ankissen

    Jag älskar när det regnar. Det behöver inte göra det varje dag, men gärna nån dag i veckan. Jag tyckte det var outhärdligt när det var varmt så där länge i början av Juli... Beror inte bara på graviditeten, men jag tycker inte det är skönt att gå runt ute och aldrig få känna sig fräsch. Bara man ska gå tio meter så blir man alldeles genomsvettig och ofräsch...

  • Suzanna

    Nanne: Tråkigt Du borde flytta till Spanien

    Pumpan: Japp, jag håller med dig!

  • LillaMy78

    Det är ju såå mysigt å ligga i sängen och lyssna hur dropparna smattrar mot rutan...
    Och när man inte känner för att vila så är det passande att städa (jag går sällan ut då det regnar...)... man vill knappast städa då det är solsken ute.

  • zikoriat

    Ja. det är jätteskönt med regn. Är gravid, men tycker om regn annars också. Älskar hösten med.
    Gillar sommaren, men inte när det är übervarmt hela tiden..
    Finns inget bättre än att vara ute och gå med hundarna i regnet. Inga andra människor ute och frisk luft som är lätt att andas :)

  • Mias

    Gillar oxå regn, älskar höst, vinter o vår, sommaren är faktiskt inte min favoritårstid.

  • Norrlandsmorsan

    regn är mysigt men inte för många dagar ....bara

  • symaskinen

    Nanne63
    Usch! Fy för Fibromyalgi! De trodde jag hade fått det förra gången jag var gravid, men som tur är var det hormonellt och gick över 1 månad innan jag fick min andra dotter. Är verkligen glad att jag slipper dras med det för jämnan!!! Får dock lite besvär under vintern med lite värk...det är väl lite sviter kan jag tro.

  • Nanne63

    symaskinen
    Jag har haft det i ca 10 år men fick nyligen diagnosen. Nu efter sista barnet är det värre än någonsin med värken. Då mest vid regn kyla och så. Full pott vad gäller punkterna de går efter sa läkaren.
    Nej mera sol sol.. :o)

  • Nanne63

    ....vaffö bidde de inge gube?*tittar med tefatsrunda frågande ögon på min sk gube*

  • msblaise

    tillbaka till ämnet..
    ÄLSKAR regn,men favoriten är ändå när det åskar...
    kan sitta ute på balkongen å titta ,helst med en filt runt axlarna..
    Jag och min dotter brukar ha dom bästa mysstunderna då!

  • Nanne63

    msblase
    Åskväder är mysigt! Vackert med blixtarna. Spännande!

  • Fru Indosaurie

    Mig spelar det ingen roll. Det får gärna vara "dåligt" väder, då kan man sitta i soffan och sticka utan att få ångest ;)

Svar på tråden Är det bara jag som gillar när det regnar?