Får man plugga när man är mammaledig?
Om man inte tar något studielån/studiemedel?
Alltså om jag väljer att plugga nåt tex på distans, hade det varit möjligt under tiden jag är mammaledig eller är det något man måste ta efteråt?
Om man inte tar något studielån/studiemedel?
Alltså om jag väljer att plugga nåt tex på distans, hade det varit möjligt under tiden jag är mammaledig eller är det något man måste ta efteråt?
vad jag vet får du inet vara inskriven på någon kurs eller skola alls under din mamma ledighet.
Hade samma tankar när jag var mamma ledig med dottern men fick då veta att man inet fick vara inskriven i någon skola eller kurs alls då dem kunde stoppa mamma penningen.
Var tydligen så även om du inte hade csn bidrag men det kan du ju kolla upp med färsäkringskassan.
Stavar som en kratta i dag *ler*
Jag frågade fk det när jag fick min dotter.
Jag fick studerar, så länge jag vårdar mitt barn enligt dom och får fp.
Ludwig o Malwia skrev 2008-12-18 13:08:20 följande:
Till mig sa de att det var ok att plugga samtidigt om det var deltid eller distans. men sen när jag förklarade att heltid innebär 2 timmars obligatoriskt seminarium ungefär så skulle det också vara ok.
Men de sa att de dagar jag faktiskt är i skolan så skulle jag inte ta ut föräldraledighet just den dagen. det jag inte fattar är dock hur de ska kolla upp vilka dagar jag faktiskt har haft nått obligatoriskt i skolan.
Jag ska försöka mig på att skriva en C-uppsats i historia under min föräldraledighet, då kan jag ännu mer förfoga över min egna tid.
Jag ska plugga och jag har pratat med de på försäkringskassan och man få studera så länge man inte ta ut föräldrapengar sammtidigt som man har skol dagar precis som en annan sa... Jag har frågat csn oxå och det hade de inget emot, bara jag få godkänt på mina kurseer...
Jag har pluggat under min föräldraledighet med båda mina barn! Så längeman inte har csn, a-kassa eller lön för de dagar man får FP för är det ok.
Du kan inte heller ha det barn du är föräldraledig med på dagis, men har du flera barn får de vara på dagis efter ditt studiebehov.
Det här var en intressant tråd! Blir favorit.
Det är alltså så att du inte har rätt att ta ut FP om du vistas i universitetsbyggnaden, men om du läser hemma är det ok? Har en man som ska ta det mesta av föräldraledigheten och han planerar att plugga lite smått vid sidan av för att få chansen att känna på hur det är att plugga vid universitetet, men utan att vara tvungen att få ett visst studieresultat, eftersom han inte tar CSN. Det som krävs är alltså då att man läser distans?
Spookie skrev 2008-12-30 10:43:33 följande:
Om man nu får ha storebror/storasyster på förskolan utifrån mitt studiebehov, gäller då inte längre minitiden, som i vårt fall är 24h/v? Ngn som vet ngt mer om detta?