• Krusbär

~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 7 ~~~~~~

Fortsättning på tråden för oss som går på akupunktur för att förhoppningsvis bli gravida! 2009 ska bli vårt år!

Behandlingslistor
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34842276.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39013550.html

Tidigare trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m22473052.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m25545583.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28382276.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31291834.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m33861642.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m36603741.html

• Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 7 ~~~~~~
  • Bullen73

Krusbär: har bara gjort färskförsök och hormonbehandling utan akupunktur, men inte med. Det är på de senaste 3 frysåterföranden som jag har gjort akupunktur. Så det kan vara värt att prova i färskförsök, samtidigt som resultatet på skörden blev bra sist.

• Krusbär

Förresten, är det någon som vill starta en ny tråd? Den här stängs snart och jag borde väl egentligen inte hänga här så mycket och terrorisera er med gravid-snack? Vem känner sig manad att ta över?

• callimero
    Svar på #668
    Bullen73 skrev 2009-03-03 13:11:00 följande:
    Krusbär: förstår din känsla att det är svårt att sluta med akupunktur. Jag vet inte om jag vill fortsätta i nästa IVF, men på något sätt så känns det som "tänk om det inte funkar utan" och givetvis tvärt om... Vet verkligen inte hur jag skall göra.
    Känner exakt likadant.
    Jag äter p-piller nu i väntan på nästa försök i april, men jag känner mig rätt ur form så jag vet inte hur jag ska göra med allt. 
  • Lapinette

Krusbär - går till Sophie då jag tror hon är superbra på att hjälpa folk att bli gravida medan jag ser Susanas behandlingar som mer avslappnande samt att jag under tiden jag gick hos henne mådde bra i kropp ... men lyckades inte bli gravid... eller rättare sagt blev det på fel ställe.

• stjärnströssel

hej...
    jag ska börja med akupunktur...spännande

därför kikar jag in här.

ska göra vårt 4 försök snart, ett FET i ostimulerad cykel.
    syskonförsök är det.

kram Anna

• Sofia71

Lapinette: Jag går fortfarande hos Sophie och hon sätter mellan 4-8 nålar bara i fötterna och på underbenen. Örterna har jag kämpat vidare med men när jag var hos henne igår sa jag att det verkligen inte går längre. Får liksom svälja dom två gånger då de åker hiss upp-och-ned i halsen. Urk! Är i v10 (9+5) och hon sa att det var ok... förmodligen bättre att fortsätta men det går bara inte längre! Hon har en del konventionella örter i tablettform också (i det vita skåpet vid britsen) och hon skickade hem mig med 3 olika sorter. Frågade om det är liknande örter som Susana skickade hem mig med då jag var hos henne vid återförandet men det var det tydligen inte alls. Susanas örter är tydligen en mix med en massa olika örter i ganska svag dos medan hennes är koncentrerade med bara en ört i varje. De är inte lika bra som när man gör örtavkok men förmodligen bättre än inga alls. Fick örter som stärker njurarna, påverkar micro-cirkulationen (?) och som stärker mjälten.
    Kändes väldigt skönt när jag gick där ifrån! Fortsätter ändå med nålarna - vet inte hur länge hon tycker att jag ska komma men nu bokade vi inte in förrän om två veckor (har ju gått varje vecka hela tiden innan).

Krusbär: Tycker att du ska göra vad som känns rätt för dig vad det gäller nålarna! Självklart händer det inte bebis någonting om du slutar får nålar! Jag tror att det är viktigast att man verkligen vill något själv - precis som för mig med mitt örtavkok! Blir det jobbigt och en belastning så tror jag inte att effekten blir lika stor ändå.

Ego: Har ju mått ganska illa till och från hela tiden men det har senaste dagarna minskat ganska mycket, vilket känns helt underbart - samtidigt börjar jag direkt fundera på om allting kanske har avstannat där inne... Suck, varför kan det inte vara enkelt någon gång...

• Lapinette

Sofia - din oro låter precis som min BT-kompis. Hon har försökt att bli gravid i typ 4 år och är nu i vecka 8-10 någonting. Hon har mått illa och nu när det börjar avta så blir hon orolig. Det är säkert helt lugnt!!!! men samtidigt förstår jag oron.

• Krusbär

Sofia: Förstår att du funderar över illamåendet, men det är helt normalt att det mildras lite vid den här tiden. Om ett par veckor är det säkert helt borta. Då får du kanske hålla till godo med att bara må ganska bra innan du får mage eller känner sparkar.

Ang. örterna så valde jag att inte ta dem alls och det hade aku inget emot.

Jag känner att jag har spenderat så otroligt mycket pengar på akupunkturen och nu är det mycket annat som ska inhandlas. Och jag har liksom gått vidare till nästa fas... Visst har det varit givande, men nu känner jag att jag och bebisen vill klara oss på egen hand. Vilket jag tror att vi gör. Men när hon vill fortsätta att behandla blir jag nojjig eftersom hon inte verkar tro på oss. Och det känns inte bra. Nu är jag ändå förkyld så vi får se hur det blir sen.

Har du förresten nån ny vul-tid eller inskrivning på mvc?

• Sofia71

Lapinette: verkar som om jag inte är ensam med känslorna i alla fall - alltid en tröst.

Krusbär: Känns almänt som om akupunktörer och läkare kan säga saker utan att egentligen lägga mycket vikt vid det själv men för oss som är ytterst lyhörda och suger åt oss allt med oro som svampar får det svårt att välja. Tycker att du kan sluta med gott samvete och spara 500-lapparna till barnvagn och annat!
    Jag ska göra CUB 24 mars, skrev in oss på Mama Mia några dagar efter första VUL på Huddinge. Barnmorskan sa att det var bara att höra av sig om vi var oroliga men tyckte annars att det räcker att vi ses samma dag som vi ska göra CUB - kommer vara i i slutet av v13 då.

• Birsen

Krusbär...Min akupunktör avslutade behandlingen för flera veckor sedan. Hon sa att det inte har så mycket nytta efter vecka 12. Det va mest jag som ville fortsätta för jag va så osäker.
    Sen va jag ganska så öppen med att det är dyrt med akupunktur. Så behandlingarna efter nyår fick jag med 30% rabatt. Sen tyckte hon att jag kommer behöva pengara till annat och att både jag och bebis mår bra nu.
    Kan du inte bara fråga henne om det värkligen är nödvändigt. Kanske du kan säga att det kostar en del.
    Så olika akupunktörer kan vara....

• Krusbär

Sofia och Birsen: Tack för era råd, vad snälla ni är! Det jag vill ha är ju peppning och en tro på att nu ska det gå vägen. Och hon behandlar mig fortfarande som en "riskgraviditet" vilket jag stör mig på. Hon säger visserligen att det är valfritt att fortsätta, men att vi båda har mycket att vinna på behandlingen. Och det är så svårt att säga nej då. Men nu har jag avbokat den här veckan pga förkylning. Det finns som sagt mycket annat skoj att göra för de 500-lapparna!

Sofia: Spännande med KUB!

Ingen som vill starta en ny tråd?!

• Piggelin72

En fråga till er "rutinerade" akupunkturare...
    Inför/under en IVF gick ni oftare då på akupunktur, trappa ner eller fortsatte som vanligt?

Jag har inte ens gått en månd (hos Sophie L) och nu börjar jag "längta" efter att sätta igång med IVF'en, hade kanske plan på att vänta till maj men jag tror inte jag kommer greja det utan vill nog starta redan i april =)
    Men jag vill inte sabba det här med aku o örter nu - känner att det hjälpt mig att få ordning på min frusenhet.

tjing!

• Sofia71

Såg just att det inte var någon panik med ny tråd... men i alla fall, nu har vi en så vi kan väl lika väl träffas där?

Piggelin: Jag började gå hos Sophie efter misslyckat ET. Gick två månader utan att vi själva försökte bli gravida så att hon kunde "gå loss" med örterna ordentligt - sen gjorde vi FET. Inför FET var det inte någon skillnad i behandlingen men fick däremot andra örter än tidigare. Gick lika ofta fram till återförandet då jag gick dagen innan och även ett par timmar innan FET (då hos Susana eftersom Sophie var sjuk). Efter återförandet gick jag inte på någon behandling, men hade yangstärkande örter, förrän jag plussade.

Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 7 ~~~~~~