• eilien

Korregering för vaccinationer?

Hur har det vart för era barn, har BVC korregerat åldern när de ger vaccinationer eller har ni följt det vanliga programmet? Min dotter är född i v. 32+5 och enl BVC ska hon inte korrigeras men jag tycker att det låter konstigt. De verkar inte ha så stor koll på prematurer så ja frågar här om ngn vet hur det "ska" vara.

• Svar på tråden Korregering för vaccinationer?
  • Jullessk

Hej,

vi blev nyligen utskrivna från neo på Huddinge med vår son som föddes i 32+4. Där sa överläkaren att han inte skulle korrigeras vid vaccinationer utan följa det vanliga programmet så det litar jag på. Det är väl bra med skydd så fort som möjligt?

• eilien

Ja det är säkert så, känns ju bra att de sa så på neo till er, litar ju helt på dem men inte riktigt på BVC.

• MsBeauty

min son är född v. 24 och hans vaccinationer korrigeras inte heller. han var också jätteliten när han blev vaccinerad.

• Full av förhoppning

Vaccinationer ska absolut INTE korrigeras. Tvärtom är det väldigt viktigt att bebisarna vaccineras i "riktig" tid efter när de verkligen är födda. Önskar jag kom ihåg var jag läste den mycket intressanta artikeln som förklarade detta på ett bra vis... ang varför etc...

En älva och ett mirakel
  • Blomman8

Våran son korrigerades inte heller när det gälldes vaccinationen, men däremot så behövde vi inte betala för dom ; då han är prematur . Vilket jag tycker var skönt.

• eilien

Tack för alla svar! Då hade dem rätt på BVC, de är ju inte så bar på prematurer så det är bäst att dubbelkolla!

• Full av förhoppning

Det är två saker som INTE ska korrigeras och det är maten och vaccinationerna... resten ska korrigeras gällande utveckling etc...

En älva och ett mirakel
Svar på tråden Korregering för vaccinationer?