• denfina1

Är arbetssökande då jag blev uppsagd när jag väntade våran dotter och undrar hur man ska göra.

Är arbetssökande då jag blev uppsagd när jag väntade våran dotter och undrar hur man ska göra.

Är det någon vits med att skicka ut ansökningar redan nu då jag kommer börja jobba om ett år.

Finns det chans att få bra jobb eller är det städjobb som jag bör söka..?

• Svar på tråden Är arbetssökande då jag blev uppsagd när jag väntade våran dotter och undrar hur man ska göra.
  • KMJ

Är lite i samma sits. Hade ett vikariat som gick ut nu i års skiftet, men är bara i v. 31. Har bett om att få hoppa in och vikariera på mitt gamla jobb och hoppas på att de ringer och behöver min hjälp. Det är ganska så stressande att inte ha något jobb de kommande 2 månaderna (jag har ingen a-kassa) jag vill ju helst inte ta ut fp innan barnet kommit. Och stressande att inte ha något jobb att gå tillbaka till.

Vet inte om det är någon vits att skicka ansöningar om jobb redan ett år innan. Men nog ska man börja i god tid.

Vi har planerat så att jag ska börja jobba extra typ 2 dagar i veckan redan när vårt barn är ca. 7 månader om det funkar och sambon är då pappa ledig dessa dagar. Det känns som att det blir lättare att komma tillbaka på arbetsmarknaden om man redan börjat jobba lite. Så fort jag får ett heltids jobb ska sambon vara pappa ledig på heltid. Förhoppningsvis när vår barn är ca. 1 år.

Jag har lite tankar om att gå någon kurs hemma på distans under Hösten allt för att lättare få jobb och visa på att jag har utvecklats under min mamma ledighet.

• hella82

jag blev uppsagd när jag var gravid och min son har just fyllt ett år. jag har sökt alla intressanta jobb trots att jag var gravid/föräldraledig, men inte fått något. skulle man få ett jobb är det ju bara att ta ut föräldraledighet första tiden tills man vill börja jobba, de FÅR inte diskriminera pga det. om man misstänker att de gör det så kan man ju anmäla dem. så sök allt ni är intresserade av! jag har tänkt som så att har jag inte fått något jobb jag vill ha när jag ska börja jobba igen så får jag helt enkelt försöka på "skitjobb" också. jag är utbildad förskollärare men där jag bor är det jättesvårt att få jobb som det nu, så jag kommer springvicka när jag ska börja jobba igen.

• Missimo84

Bara och söka o hoppas på det bästa. Lycka till

Svar på tråden Är arbetssökande då jag blev uppsagd när jag väntade våran dotter och undrar hur man ska göra.