Nån som plussat runt 28/12, följs åt?
Som rubriken lyder! Vore kul att följas åt!
Som rubriken lyder! Vore kul att följas åt!
annelie85: hittade något som heter yogavästerås och där fanns det gravidyoga!
www.yogavasteras.se/index.php&task=view&id=19&Itemid=20
kanske kan vara något!
TeDrickaren: skönt att du mår bättre - oj vad det är tungt och tätt med förkylningar, infektioner och plågor just nu!
den enda dagen i veckan jag är pigg är efter yoga på torsdagar - vet att jagborde yoga själv hemma men det blir liksom inte av.
Längtar mycket till efter v 12, sist så blev jag piggare igen då.
Har gått in i v. 12 idag, känns skönt! På tisdag är det dags för ett nytt UL för att se hur det ser ut i magen.
tack, ska kika på sidan med yoga. Jag har också sett att att friskis och svettis har program för gravida.
Oj vad dålig jag har varit att kolla in här. Haft tok mkt på jobbet och mått så himla pyton av illamåendet, men faktiskt nu tror jag det börjar släppa!!?? Vore underbart.
Anneli85: men gud vilken rolig överaskning med enäggs! Snacka om att dra dubbel vinstlott.
Jag hör att ni är duktiga att röra på er. Låter härligt med yoga. Måste börja simma lite nu när man mår bättre. Drar mig lite för att visa mig avklädd....kilona har blivit många under den 3 mån långa hormonbehandl. 10st hela kilon till har det blivit. Riktigt ledsen för det faktiskt. Försöker se på det positiva vi har framför oss i stället...
maja1: känner precis som du - har inte tio kilo, men jag har blivit plufsig, trött och håglös av att inte röra mig. funderar på om en halvtimmes intensivpromenad varje dag, men det blir inte av. ska vi försöka puffa varandra? jag vägrar dieta, så jag kör bara på att försöka få i mig 500 g grönsaker om dagen och strunta i om det slinker med smör, ost, sås och annat. godis kan jag tack och lov stå emot och äter bara på helgen.
Grattis till 12 veckor TeDrickaren - jag är också där idag! funderar på om jag ska berätta för kollegorna idag. hur har ni andra gjort? som ni förstår av ovanstående resonemang så har jag ju lagt på mig...
Margaret: Yes please, påpuffning behövs! Har också tänkt promenad tanken många gånger men har varit så himla trött. Är dock bättre nu så nu blir det till att ta sig i kragen. Har faktiskt åkt 1mil längd i helgen och bara man börjar så... Nej dieta är ju inte bra, så mer grönt får det bli.
Jag har berättat för kollegor direkt efter 1:a VUL var gjort, det har varit svårt att dölja ulkningarna:)
Resonerade som så att allt såg bra ut efter v9 och när skall man annars börja glädjas? Går in i v12 i morgon - skööönt
Längtar efter att komma in i vecka 12, 1 vecka kvar dit. illamåendet växlar ganska mycket för mig
Blev flyttad till v. 13 idag när jag var på VUL, twinsen lever så nu får man börja funderar på allvar att man blir en stor familj
Wow vad häftigt TeDrickaren!
Anneli85: härda ut, du är snart där!
Blev mäkta imponerad maja1 att du åkt längd! jag har just skrivit in mig på gravidvattengympa och ser fram emot det som attan. Har försökt vara ute och leka med sonen varje dag och gå en promenad men mer än så har det inte blivit. Dessutom har det varit idel motgångar, ni vet sådan där små, men inte helt betydelselösa som gjort att jag bara vill sitta och försvinna iväg till dåliga filmer eller bra böcker om kvällarna. Idag ska jag gå och klippa mig, hoppas att det kan ge en uppryckning. Skulle vilja ha bra recept på kvällsmat som inte är för onyttigt. Min fantasi är noll just nu (vilket förstås hänger samman med att jag inte tränar och får lite endorfinkickar... vilken hemsk och nedåtgående spiral...)
V 12+1 - härligt, men åh vad jag längtar efter inskrivning och UL. Hur är det för er andra? hoppas att illamående är på väg att sina och tröttheten flytt.
Feber har hållt mig tillbaka men nu är jag på väg upp. Vår i kroppen någon?
Nu har jag också passerat 12 veckor och känner mig lite lugnare, men väntan till nästa UL är lååång..blir den 3/3
Va på inskrivning för 3v sedan. Gav mig inte så speciellt mkt. Ska på KUB test i morgon och lite nervöst är det nog.
Tror att illamåendet börjar lätta, törs knappt hoppas.
Margaret: skönt att feber håller på att bli bättre. Har försökt att både simma, promenera och skida lite. Kan dock inte äta speciellt nyttigt - tyvärr. Har jobbat som en galning och börjar känna att kroppen är trött. Längtar till vårkänslorna men det lär nog dröja ett tag till.
Är glad att så många passerat v 12 nu, grattis till oss!
KUB test visade låg risk, mindre än 1:250. Vadå låg risk, det tycker jag låter jättehögt??!! De rekomenderade iallafall inte forstervattenprov så man får väl lite på de som vet bättre. Nån mer som ska/har gjort KUB?
Vi fick missfall i helgen. Hade just berättat för arbetskamrater och såg fram emot inskrivning denna veckan då det började blöda. Jag var rätt lung, hade det i förra graviditeten också, så det blev en chock.
lycka till ni andra - vi får se om och när vi går vidare.
margret: är djupt lessen för din skull. mina bebisar har också dött.
Nej, inte du också anneli85? Så ledsen för er skull, man vet ju att det är vanligt, men som du hade jag också börjat koppla av där i v 12.
Skickar en stor kram, jag känner att vi håller på att repa oss, och det är ju inte första graviditeten för oss, så jag tror att vi inte är så upprivna, just för att vi vet att det funkat en gång, men hur var det för er?
Tack för orden här - konstigt att man kan sörja en liten person man aldrig mött.
Så himla ledsen för eran skull Annelie85 och Margaret! Finns inte ord för hur ni måste känna er.
Stora kramar!!!!!