• Tiro

Vad ska man kalla "Fiffi" för??

Kärt barn har många namn. Vem vad kallar ni "Fiffi" för? Vi är inte ehlt överens om vad vi ska lära vår dotter att säga. Snippa är ingen av oss förtjusta i.

Så jag har kollat runt vad andra i vår omgivning säger (och en helt del är uteslutna):
    Snippa
    Slida
    Snoppelina
    Fiffi
    Kissen
    Framstjärten
    Musselini
    Muffen

Försökte höra med min mamma vad de säger på dagis och fick det diplomatiska svaret: "Vi andävnder det ord som barnet säger..."

Vad säger ni?

• Svar på tråden Vad ska man kalla "Fiffi" för??
  • Tiro

Thaleia skrev 2008-12-30 12:34:53 följande:

Varför inte säga snippa? Så slipper man krångla till det. På förskolan där jag jobbar (och jag tror nog att även på andra förskolor) använder vi oss av just snopp och snippa och det funkar alldeles utmärkt
    Inte på min mammas förskola....
  • lurksmulan
    Tiro skrev 2008-12-30 13:45:07 följande:
    lurksmulan skrev 2008-12-30 13:32:29 följande: HIhi... hade ingen aning om att det fanns ett program som hette Fiffi...Lennart och bofinken.....*grinar så jag ramlar av stolen :D*
    http://www.fifiandtheflowertots.com/
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Cornelias mamma Pethra

Fiffi för oss är "Fiffi blomsterflickan", vi säger Tissen till könsorganet.

• Mollie B

Murveln.. *skrattar* bävern...

"kärt barn har många namn".......

• Garageänkan

Muttan. Varför måste alltid kvinnans kön heta något som är så snällt och gulligt. Nej fram med lite mer power i namnet. Annars kommer vi alltid att vara underlägsna männen med sina kukar.

• lillvilda

snippa säger jag de gör jag oxå på jobbet på förskolan. Nu har jag 2 pojkar så det sägs ju oftare snopp här hemma men. Storebror har just upptäckt att lillebror har snopp

• Senap
    Garageänkan skrev 2008-12-30 16:41:10 följande:
    Muttan. Varför måste alltid kvinnans kön heta något som är så snällt och gulligt. Nej fram med lite mer power i namnet. Annars kommer vi alltid att vara underlägsna männen med sina kukar.
    Men jag vill inte att min treåring har en kuk... *ytterst tveksam*
    My sugar is raw
  • Garageänkan

Shoegirl skrev 2008-12-30 17:09:38 följande:

Men jag vill inte att min treåring har en kuk... *ytterst tveksam*
    Kalla den snopp då så länge han är liten. Du måste förstå vad jag menar?
  • Senap
    Garageänkan skrev 2008-12-30 17:21:08 följande:
    Shoegirl skrev 2008-12-30 17:09:38 följande: Kalla den snopp då så länge han är liten. Du måste förstå vad jag menar?
    Nej, jag känner mig ovanligt korkad idag. Kan vara fiffin som är ur lag.
    My sugar is raw
  • Garageänkan

Shoegirl skrev 2008-12-30 17:55:21 följande:

Nej, jag känner mig ovanligt korkad idag. Kan vara fiffin som är ur lag.
    Ja det är nog för att den kallas för fiffin och på så sätt blir helt försvarslös och korkad
  • Senap
    Garageänkan skrev 2008-12-30 17:58:13 följande:
    Shoegirl skrev 2008-12-30 17:55:21 följande: Ja det är nog för att den kallas för fiffin och på så sätt blir helt försvarslös och korkad
    Det var det jag anade. *tar bort tråden snabbt*
    My sugar is raw
Svar på tråden Vad ska man kalla "Fiffi" för??