• lollolalla

hur kan man tjäna pengar på bloggen??

Vet att man kan göra det genom reklam men annar´s då??
    finns det några knep?

• Svar på tråden hur kan man tjäna pengar på bloggen??
  • khizzle78

Jag antar att problemet med tex ts blogg är att den är slätstruken, intetsägande och inte retar upp någon. Den intresserar därför inte heller någon. Hur fan skulle det se ut om alla sopor tjänade pengar på sina bloggar. Vem skulle betala för det?

• lollolalla

khizzle78 skrev 2009-01-01 22:02:56 följande:

Jag antar att problemet med tex ts blogg är att den är slätstruken, intetsägande och inte retar upp någon. Den intresserar därför inte heller någon. Hur fan skulle det se ut om alla sopor tjänade pengar på sina bloggar. Vem skulle betala för det?
    Det är sant men det skadar inte att fråga.
    Är ny på det här med bloggandet men jag hör från alla håll och kanter at man kan tjäna en slant på det. Även om det bara skulle vara 200 kr så skulle det hjälpa mig.
  • khizzle78

Nej, du kan inte tjäna en slant på att enbart blogga. Glöm hela idén. Vilket företag skulle betala dig 200kr för att dina kompisar läser din dagbok på nätet?

• romani princess

ska du tjäna på det så måste du nog vara provokativ på ett eller annat sätt, skulle jag tro. Jag får aldrig så mycke besök på min blogg som när jag skriver knäppa saker, i andras ögon, på FL t.ex.

• Jen nifer

Det finns sidor på nätet du kan registrera dig på. Och sen länkar man så alla dina läsare ska registrerar sig. och sen kan man få pressentkort osv.

På tal om Alex blogg så kan den ibland var roande att läsa. Men inget jag hoppas någon strävar att efterlikna.

• Love 4 ever

Jag har uppåt 100 besökare om dagen. Har aldrig haft så många innan.

• Lolilla

romani princess skrev 2009-01-01 22:13:56 följande:

ska du tjäna på det så måste du nog vara provokativ på ett eller annat sätt, skulle jag tro. Jag får aldrig så mycke besök på min blogg som när jag skriver knäppa saker, i andras ögon, på FL t.ex.
    Kan bara instämma. Min blogg vänder sig till en specifik grupp och jag har inte så många besökare. Utom den gången jag skrev inlägget: "Att knulla - en mänsklig rättighet"?
    Då tog det hus i helvete
    Ganska kul att kunna se hur många som hittat bloggen efter att ha sökt på "knulla". Eller tragiskt?
  • Flisan79

Jodå visst kan man tjäna pengar. Hur? Det hanlar nog om kontakter samt vad man skriver om och hur pass duktig man är. Att vara kändis från början underlättar ju...haha.
    Men vet en tjej som bloggade ett par år anonymt. En singelblogg var det. Fick ganska måga läsare och blev sen kontaktad av en tidning som ville publisera ett inlägg i veckan. Det fick hon 4000 spänn i månaden för.

Sen har jag själv faktist sökt ett jobb på som fanns på AMS som just bloggare. Gick först bra då de gillade min ansökan men att starta en blogg på deras sida gick inte (rent tekniskt) så till mitt stora förtret håller det på att gå åt H'''vete.

• froggyL

Om du får tillräckligt många unika träffar på din blogg på metrobloggen, så kan du tjäna pengar.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • FrökenLarsson

Bli medlem på den här sidan så får man lägga ut reklam åt olika företag. Man tjänar pengar varje gång en besökare går in på länken. Har man många besökare kanske det kan löna sig.

www.double.net/

Svar på tråden hur kan man tjäna pengar på bloggen??