• Tingelina

Visa bilder på magen efter förlossning.

Är det ingen som har lust att ståta med sin före detta gravidmage som den ser ut efter förlossningen?

Fanns väl en sajt förut dit kvinnor skickade in bilder på sina kroppar efter graviditeten, är det någon som minns den och vet adressen?

Jag vart faktiskt lite chockad över hur magen såg ut efter förlossning, och hur den fortfarande efter 3 veckor ser ut...

• Svar på tråden Visa bilder på magen efter förlossning.
  • sapo

vilken bra tråd! Nu är jag absolut inte smal hade en hel del innan jag blev gravid med 2:an och gick upp 20kg med honom
    bf+111dag innan förlossningen
    9dagar efter andra förlossningen8dagar efter förlossningen och ca 7-8kg "lättare"

♥Freja 060920 ♥ Tor 080820♥
  • E81
    salkert skrev 2009-01-05 18:37:44 följande:
    Min ser ut så..Nästan.Har bristningar på magen och på sidorna.Magen är massa hud som hänger, speciellt på vänstra sidan där lillan hade rumpa och rygg.
    Sedär! Med ditt inlägg, mitt inlägg och inlägg nr 21 så är vi tre stycken med likadana magar. Och jag antar att vi alla tre trott att vi var ensamma om att ha såna magar. Bästa tråden någonsin, ju! Glad
    *Anton* 19/6-06
  • peachegirl
    SaraHeleneBirgitta skrev 2009-01-02 23:38:58 följande:
    Har bilder på min. ligger i mappen starka bilder. Men är man känslig så gå inte in och kolla för jag hade nämligen snitt
    SaraHeleneBirgitta->> jag såg eller ja ser, nu mindre ut och tunnare bristnignar då jag solat, men jag påminde jätte mycket om dig när jag hade fött, fick också kjejsarsnitt och ALLA dessa bristningar...:-S
  • mee2

Ts: min mage såg ut exakt som din, men man kände sig sååååå smal å lite fin faktiskt efter förlossningen önskar nu ja hade tagit en bild men vart gravid med nr 2 3 månader efter ja fött min son å har bf om ca 2 mån 3 veckor så får väl ta en bild då å ta å lägga in

• DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll
    E81 skrev 2009-01-05 15:33:16 följande:
    Men du, folk är duktiga på att intala sig att "Det där kommer aldrig hända mig!" ändå så jag tror inte det är någon fara. Vills se mer magar!
    Har tagit kort nu är värre än vad jag trodde, har inte vant mig vid att jag nu är en stor kvinna, men ska ladda upp och lägga ut i terapeutiskt syfte
    reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar

Och så nu min deformerade gigantiska hängbuk, bristningarna syns inte så bra och inte heller hur konstig naveln blivit. Nån fler vars navel totalt förlorade formen efter graviditeten? Fast nu har den dragit ihop sig en aning. Min mage är  plågsamt stor och deformerad men när jag tänker på att den varit lillans hus och hur fantastisk graviditeten var så växer mitt tålamod lite, var sak har ju sin tid men det blir ingen badsäsong för mig till i det offentliga sommarn.

Jag gick upp ca 35 kilo

• E81
    DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll skrev 2009-01-05 20:06:30 följande:
    Och så nu min deformerade gigantiska hängbuk, bristningarna syns inte så bra och inte heller hur konstig naveln blivit. Nån fler vars navel totalt förlorade formen efter graviditeten? Fast nu har den dragit ihop sig en aning. Min mage är  plågsamt stor och deformerad men när jag tänker på att den varit lillans hus och hur fantastisk graviditeten var så växer mitt tålamod lite, var sak har ju sin tid men det blir ingen badsäsong för mig till i det offentliga sommarn.Jag gick upp ca 35 kilo
    Ber att återigen få hänvisa till detta http://www.familjeliv.se/hem/e81/gallery/phpaw0ft6.jpg och i och med det ge ett jakande svar på din fråga om det är fler vars navlar tappat formen helt. Den såg inte riiiiktigt ut så där innan. Fundersam
    *Anton* 19/6-06
    E81 skrev 2009-01-05 20:18:01 följande:
    Ber att återigen få hänvisa till detta www.familjeliv.se/hem/e81/gallery/phpaw0ft6.j... och i och med det ge ett jakande svar på din fråga om det är fler vars navlar tappat formen helt. Den såg inte riiiiktigt ut så där innan.
    *s* kul att se att även andra fått alien navel

jag fick även en super hormonrand, har fortfarande kvar lite men den gick som ned i naveln och var brun, kunde skrapa bort "brunfärg" ur naveln
  • lillvilda

haha ja den där naveln jag har blir sig nog aldrig lik...

• lillvilda

Milla med killar skrev 2009-01-05 18:35:16 följande:

Jag har gått upp lite olika med barnen.Nr 1 13kgNr 2 19kgNr3 30kgNr 4 15kg.Tror mest det handlar om för att magen går tillbaka är elastititeten på huden oxå samt genetik då och träning.
    jo jag tror oxå de handlar om mycket om genetik å hudens förmåga att töja sig samt dra ihop sig, träning gör ju varken till eller från på min hud som den är nu. klart de ökar blödcirkulationen i den vilket alltid är bra men jag har rätt okej magmuskler under men huden drar ju inte ihop sig pågrund av bristningarna så det finns ju ingen chans att de skulle synas igen. Jag har som sagt aldrig varit nån stor kvinna även om jag nu bär på nått kilo mer än jag önskar.Med förra sonen så hade huden kämpat ihop sig lite efter 6 mån så jag kunde känna och se en skillnad men nu har den ju töjt sig ytterligare i gång till enorm size.
  • Josfin
    mee2 skrev 2009-01-05 21:09:24 följande:
    men det va ju under graviditeten, har du iinga efter bilder som efterfrågades?
    Bläddra
  • mee2

Josfin skrev 2009-01-05 21:11:22 följande:

mee2 skrev 2009-01-05 21:09:24 följande:
    Bläddra
    aha, haha dumma mej. skyller på min graviditet haha
  • Cdot

Min mage är sig lik efter graviditet, den blev det efter några månader. Dock är den mer otränad än vanligt eftersom jag inte gjort situps som vanligt, ska börja med det nu.

• Jessiica

Alla magar är fina på sitt sätt tycker jag 

Svar på tråden Visa bilder på magen efter förlossning.