• xxJessikaxx

Fler som tycker symptomen varit annorlunda vid mf och fullgången graviditet?

Vill första be om ursäkt att det kom tre ofullständiga inlägg! Min dator fick en knäpp. Hoppas ngn FL-moderator rensar bort dem!

Nu till frågan: Jag har tre barn varav två tonåringar så de graviditeterna har jag så svaga minnen från men så har jag en sladdis som föddes -06. Innan dess hade jag ett missfall. Vid missfalssgraviditeten hade jag inga nämnbara symptom direkt utan jag kollade med ett g-test för att mensen var sen helt enkelt. Med sonen hade jag redan nån vecka efter äl:en mol i magen och lätt illamående.
    Fick ett mf förra ggn och hade då heller inga symptom förutom lite ömmande tuttar och plussade ganska sent också, på bim -1 inget streck och på bim +3 ett plus som sedan efter en vecka slutade i mf.
    Denna månad har jag nu tio dar efter äl:en mol i magen och lätt illamående och hoppas på graviditet!
    Min slutsats är att jag haft mer uttalade symptom då jag haft "friska graviditeter" och mindre symptom och senare plus vid mf. Är det nån anna som känner igen sig i detta?

• Svar på tråden Fler som tycker symptomen varit annorlunda vid mf och fullgången graviditet?
  • xxJessikaxx

TusseTvå skrev 2009-01-05 14:37:35 följande:

Hej!Inte för att jag har fått känna på att vara gravid mer än till vecka 9, så har jag känt skillnad.Första missfallet i v 6, plusset sent, bara ont i brösten.Andra missfallet i v 9, plusset sent, lite illamående till v 6. Sen försvann illamåendet helt och jag mådde jätte bra. Tänkte - när kommer symtomen! Brösten ömma! Sen komm missfallet på nyårsafton.Jag VILL faktist må pyton, för då känner man på riktigt att man är gravid. Ha ha
    Beklagar dina mf
    Ja, man söker ju alltid symptom, särskilt om man fått mf tidigare. Har ju tre barn och mått lite småilla med dem allihop men aldrig så jag kräkts.
    Verkar ju dock som om många som fått mf plussat lite senare. Det kan ju nästan inte bara vara en slump.
    Lycka till säger jag till dig.
  • Lovergirl80
    xxJessikaxx skrev 2009-01-05 13:36:15 följande:
    Ville bara säga att jag i dag plussade på BIM -3. Glad men rädd som bara den. Tar en dag i sänder.
    ÅÅÅåååå GRATTIS!!!!!!!!!!!!!
    Vilken lycka..
    Blev ju oxå gravid direkt efter mitt MF.
    Sitter nu och inväntar min BIM men misstänker då mina vårtgårdar är väldigt svullna.
    Är dom det innan mens eller är det ett tecken??
    Längtar efter att bli tre.
  • xxJessikaxx

Hej Lovergirl, det kan nog vara ett tecken. Är livrädd för ännu ett mf. Försöker att inte hänga upp mig på det, händer det så händer det, så är det ju. Ska du testa innan BIM eller gör du det när du passerat?
    Tack förresten

• Lovergirl80

xxJesikaxx
    Ska till min BM imorgon då hon ska skriva en remiss till en läkare då jag haft två tidiga MF (v6) på två månader.
    Tänkte åka till affären och köpa mig ett test så man kanske vet när man kommer dit.
    Är ju så svårt att räkna. Vet ju inte riktigt när BIM är.

• xxJessikaxx

Lycka till Lovergirl, vad skönt att ni får kolla upp! Lycka till och många styrkekramar. Håller tummarna för att det kanske inte behövs nåt läkarbesök heller, att du plussar före och får behålla bebisen

• Lovergirl80

xxJesikaxx
    Hur snabbt blev du gravid?
    Var det två veckor efter eller tog det sig igen med en gång?

• xxJessikaxx

Lovergirl, jag hade mf den 11:e dec och räknade det som en vanlig mens. Blev alltså gravid typ 2 veckor senare.

• BetterOffAlone

Jag har haft 10 mf och kunnat testa tidigt alla gångerna, dvs ett par dagar innan bim (v3+)

• Mom2006

Jag hade inga symptom när jag väntade min dotter och inga när jag fått mina 3 mf så det har inte varit någon skillnad.

• xxJessikaxx

Tyvärr hade inte heller denna graviditet en lycklig utgång. Blev en sk "ofosterlig graviditet", alltså bara en hinnäck och inget foster så denna gång inte ett missfall i den bemärkelsen men inte en fullgången graviditet.

• mammaF

4 graviditeter, 2 barn som jag spydde som en kalv och hade alla sumptom, trött o allt. sedan 2 MF som jag knappt ej känt mig gravid, mycket mindre symptom..

• JejjaGumman

Ni som blivit gravida igen snart efter ett MF var symptomen olika för er? Hade ni tidiga symptom och var de såfall lika för graviditet som dessvärre blev mf och jämfört med nästkommande grav?

Sitter nämligen och klurar ifall jag är gravid igen, fick mf 8-9 feb och fick äl känningar precis som vanligt och i "rätt" tid om jag räknar att mf dagen var min första mensdag. Det som gör mig förvirrad är att de symptom jag känner inte känns samma som då, känner samma men mindre intensivt. Antagligen så önsketänker jag o är skenis, men tänkte ändå höra

Grattis till plusen och stort lycka till för er som väntar på plus!

• Ninnis75

Graviditet 1 slutade i Mf jag hade inga tydliga symtom mer än ömma bröst & utebliven mens. Graviditet 2 slutade oxo i Mf oxo då hade jag svaga symtom.
    Graviditet 3 blev fullgången.Jag hade alla tänkbara symtom t.ex illamående osv från vecka 7.Mådde dåligt fram till vecka 36 då hon ville komma ut till världen.
    Nu har vi en frisk & pigg liten dotter på 3 månader.

sluta aldrig kämpa.Plötsligt en dag kommer lyckan.

Kram

• Ninnis75

Jag blev gravid i princip direkt alla tre gångerna.
    Efter mitt mf nr 2 och min lyckade graviditet nr 3 gick det två veckor från blödning till ägglossning och den kände jag av så vi hade sex en gång så va d klart .... Jag vill bara säga att man kan bli gravid direkt även efter missfall utan att ha en mens däremellan man kan alltså ha mf och ägglossning direkt efter så det är möjligt.

Kram !!

Svar på tråden Fler som tycker symptomen varit annorlunda vid mf och fullgången graviditet?