Nuni skrev 2009-01-05 00:20:26 följande:
Får man fråga. Du skriver att "du fick PCO efter barn nr 2" var det så att graviditeten triggade igång PCO:n eller upptäcktes den inte förrens då? Jag trodde nämligen att det var ngt man hade inte ngt man fick.Jag sökte till Gyn pga småblödningar i 2 mån Och då sa hon att jag hade tendens till PCO. Jag tyckte var kontigt för i juli 07 gjorde
VUL men då sa hon inget om PCO överhuvudtaget. Sen blev jag gravid. Jag gick upp en del i vikt och fick typiska symptom på PCO så som kraftig behåring (detta uppkom under grav) Jag misstänker själv att det är graviditeten som triggat igång min PCO. Kanske inte behöver stå med, men men =)Mulliga mamman80 skrev 2009-01-03 21:41:27 följande:
Ja fick stickningar på höger äggstock o mensen blev konstig, antingen kom den inte eller så varade den läääänge, undersökte mig på gyn o de såg flera äggblåsor än normalt!
Misja skrev 2009-01-05 08:59:33 följande:
Så här skrev jag i en tråd när jag blev gravid sist, fick dottern i april -08."*Molvärk har jag haft ända sen jag började med Apiforce för ca 2 månader sen.*Fick stark ihållande halsbränna ca 8 dagar efter ÄL.*Började bli mer kissnödig än annars ca 10 dagar efter ÄL. Känns som om jag blivit öm i urinvägarna.*Illamående ca 10-12 dagar efter ÄL. Det kommer 2 timmar efter frukost och håller i sig framåt dagen. När jag tänker på viss mat blir jag lite äcklad. Choklad som jag knaprat i hela mitt liv oavbrutet, är jag inte alls sugen på.Lukt av "fylla" bröt mig i helgen. Öl-lukt, sprit, kroglukt..*Brösten känns liiite ömma, fast mest som om nån skulle fyllt upp dem lite. ; )*Mardrömmar ca 8 dagar efter ÄL, varje natt.*Frusen både dag och natt, dock vänder det nu 15 dagar efter ÄL."
Ok, ja har haft halsbränna nån vecka efter äl...