• Mulliga mamman80

Misstänker graviditet, vilka symptom har ni som plussat!

Ja har testat negativt flera gånger, men ingen mens så långt  ögat kan gå, har gått över tiden (3 jan) BIM+7!

Har en del symptom, men visst de kanske inte behöver betyda nått!

* Känner mig svullen o plumsig
    * Sugen på nått hela tiden, helst sötsaker, kan gå upp mitt i natten o knappra!
    * Pruttig
    * Lättirriterad
    * Rinniga & rikliga flytningar (så man nästan tror man fått mens eller kissat på sig)
    * Brösten känns tunga, sticker mm i dom
    * Fick en nidblödning i söndags (tror ja) som va ljust brunt o genomskinlig, lite grumlig, ett par droppar, sen inget mer!
    * Trött
    * Illamånde ibland

Ja massor, vad tror ni!

Vad hade ni för symtom!?

/mulliga mamman80
  • Svar på tråden Misstänker graviditet, vilka symptom har ni som plussat!
  • Misja

Så här skrev jag i en tråd när jag blev gravid sist, fick dottern i april -08.

"*Molvärk har jag haft ända sen jag började med Apiforce för ca 2 månader sen.

*Fick stark ihållande halsbränna ca 8 dagar efter ÄL.

*Började bli mer kissnödig än annars ca 10 dagar efter ÄL. Känns som om jag blivit öm i urinvägarna.

*Illamående ca 10-12 dagar efter ÄL. Det kommer 2 timmar efter frukost och håller i sig framåt dagen. När jag tänker på viss mat blir jag lite äcklad. Choklad som jag knaprat i hela mitt liv oavbrutet, är jag inte alls sugen på.
    Lukt av "fylla" bröt mig i helgen. Öl-lukt, sprit, kroglukt..

*Brösten känns liiite ömma, fast mest som om nån skulle fyllt upp dem lite. ; )

*Mardrömmar ca 8 dagar efter ÄL, varje natt.

*Frusen både dag och natt, dock vänder det nu 15 dagar efter ÄL."

• Mulliga mamman80
    Nuni skrev 2009-01-05 00:20:26 följande:
    Får man fråga. Du skriver att "du fick PCO efter barn nr 2" var det så att graviditeten triggade igång PCO:n eller upptäcktes den inte förrens då? Jag trodde nämligen att det var ngt man hade inte ngt man fick.Jag sökte till Gyn pga småblödningar i 2 mån Och då sa hon att jag hade tendens till PCO. Jag tyckte var kontigt för i juli 07 gjorde VUL men då sa hon inget om PCO överhuvudtaget. Sen blev jag gravid. Jag gick upp en del i vikt och fick typiska symptom på PCO så som kraftig behåring (detta uppkom under grav) Jag misstänker själv att det är graviditeten som triggat igång min PCO. Kanske inte behöver stå med, men men =)Mulliga mamman80 skrev 2009-01-03 21:41:27 följande:
    Ja fick stickningar på höger äggstock o mensen blev konstig, antingen kom den inte eller så varade den läääänge, undersökte mig på gyn o de såg flera äggblåsor än normalt!
    Misja skrev 2009-01-05 08:59:33 följande:
    Så här skrev jag i en tråd när jag blev gravid sist, fick dottern i april -08."*Molvärk har jag haft ända sen jag började med Apiforce för ca 2 månader sen.*Fick stark ihållande halsbränna ca 8 dagar efter ÄL.*Började bli mer kissnödig än annars ca 10 dagar efter ÄL. Känns som om jag blivit öm i urinvägarna.*Illamående ca 10-12 dagar efter ÄL. Det kommer 2 timmar efter frukost och håller i sig framåt dagen. När jag tänker på viss mat blir jag lite äcklad. Choklad som jag knaprat i hela mitt liv oavbrutet, är jag inte alls sugen på.Lukt av "fylla" bröt mig i helgen. Öl-lukt, sprit, kroglukt..*Brösten känns liiite ömma, fast mest som om nån skulle fyllt upp dem lite. ; )*Mardrömmar ca 8 dagar efter ÄL, varje natt.*Frusen både dag och natt, dock vänder det nu 15 dagar efter ÄL."
    Ok, ja har haft halsbränna nån vecka efter äl...
    /mulliga mamman80
  • Kaslin4ever070227

Bim+8 och jag testade positivt i morse,svagt var det men synligt,ska till Bm på onsdag o då ska hon ta ett test

Känns såååååååå underbart i morse kom illamåendet oxå o det håller i fortfarande,skulle vilja sova men fullt med barn så det går inte....

Hadde rätt om magkänslan igen o behövde inte vänta lika länge som sist för ett +...

• Mulliga mamman80

Fan ja e inne på BIM+9 o ingen plus eller mens!

Kaslin4ever070227 skrev 2009-01-05 11:25:36 följande:
    Bim+8 och jag testade positivt i morse,svagt var det men synligt,ska till Bm på onsdag o då ska hon ta ett test Känns såååååååå underbart i morse kom illamåendet oxå o det håller i fortfarande,skulle vilja sova men fullt med barn så det går inte....Hadde rätt om magkänslan igen o behövde inte vänta lika länge som sist för ett +...
    Hur många gånger har du testat dig denna gången, har du bara fått neg innan du plussa???

GRATTIS i alla fall!
    /mulliga mamman80
  • Kaslin4ever070227

Mulliga mamman80 skrev 2009-01-05 12:33:32 följande:

Fan ja e inne på BIM+9 o ingen plus eller mens!
    Hur många gånger har du testat dig denna gången, har du bara fått neg innan du plussa???GRATTIS i alla fall!
    ja bara neg innan,testade säkert 5gånger
    i morse kom det,eftersom min hormoner produceras så sakta så har det inte synts med andra kanske för jag testat andra tider på dygnet,

Nu i morse kissade jag med första morgon kisset då kom det fram svagt+ blev starkare efter nån minut..
  • Mulliga mamman80
    Kaslin4ever070227 skrev 2009-01-05 12:41:34 följande:
    Mulliga mamman80 skrev 2009-01-05 12:33:32 följande: ja bara neg innan,testade säkert 5gånger i morse kom det,eftersom min hormoner produceras så sakta så har det inte synts med andra kanske för jag testat andra tider på dygnet,Nu i morse kissade jag med första morgon kisset då kom det fram svagt+ blev starkare efter nån minut..
    Ok, men hur kommer de sig att ja fick plus den 23, knappt synligt! O sen negativt, kan de ha varit missfall? men ja har ju inte blödit något alls förrutom de dar ljusbruna, grumliga några droppar i trosan den 2-3 jan!
    /mulliga mamman80
  • Kaslin4ever070227

Mulliga mamman80 skrev 2009-01-05 12:49:21 följande:

Ok, men hur kommer de sig att ja fick plus den 23, knappt synligt! O sen negativt, kan de ha varit missfall? men ja har ju inte blödit något alls förrutom de dar ljusbruna, grumliga några droppar i trosan den 2-3 jan!
    Har inget svar till det.
    när jag fick mf för 10 år sedan så blödde jag aldrig båda gångerna,det upptäcktes på kk pga att jag kände något var fel i kroppen..
  • Kaslin4ever070227

Mulliga mamman80 skrev 2009-01-05 12:49:21 följande:

23:e då tog du test innan bim va?
  • Mulliga mamman80
    Kaslin4ever070227 skrev 2009-01-05 13:05:55 följande:
    Mulliga mamman80 skrev 2009-01-05 12:49:21 följande: 23:e då tog du test innan bim va?
    ja de gjorde ja
    /mulliga mamman80
  • Lovik

Hejsan alla!

Jag är svullen i magen under navlen och gör ont när jag går kan de vara en tecke på att jag är gravid och jag känner att de bubblar i magen till och från snälla kan någon svara på min fråga ????

Svar på tråden Misstänker graviditet, vilka symptom har ni som plussat!