• lilla mej

en ny Irlands trad...

hej vet att det finns fler tradarsen innan men det har varit ganska tyst i Irlands tradarna ett tag, gor en ny och ser om det finns nagra nya eller gammla irlandssvenskar har pa fl.

jag sjalv ar 33 i ar och bor i Sandyford, dublin 18. Vantar mitt forsta barn till sommaren.

• Svar på tråden en ny Irlands trad...
  • jsmfb

Jag flyttade därifrån i våras, saknar det inte alls efter sju år i Dublin. Vilket sjukhus går du till nu under graviditeten?

• lilla mej

hej, ja jag kan forsta dig att det ar skont att vara hemma igen, varje gang man aker hem sa vill man bara stanna kvar, hem menar jag sverige. Jag gar till hollestreet, har du fott har?

jsmfb skrev 2009-01-04 21:54:48 följande:
    Jag flyttade därifrån i våras, saknar det inte alls efter sju år i Dublin. Vilket sjukhus går du till nu under graviditeten?
  • jsmfb

Jag födde på Rotunda, privata delen. Hade en tidigare dålig erfarenhet på Holles St. så det var inte aktuellt för min del. Det finns väl rätt många svenska mammor som träffas på sydsidan genom SWEA? Ett annat tips när du går hemma är att kolla upp lokala träffar genom cuidiu och på magicmum.com.

Svar på tråden en ny Irlands trad...