xenaa skrev 2009-01-04 09:04:06 följande:
Hej tjejen!Jag ska ju ha andra barnet och jag börjar med tänka på förlossningen nu.Detta med att de klipper, de gör de inte på alla. Och de är ju de som bestämmer de om det behövs att klippas. Klipper dem klipper dem mellangården om man säger så, neråt alltså.Jag slapp bli klippt, men hade int emin son kommit på sista krystningen hade de klippt sa
BM efteråt.Jag bärjar med noja över förlossningen , orolig över allt. NÄR förlossningen startar, HUR vi gör med sonen.Att det kommer att göra ont. Jag hoppas de blir långdraget som med sonen. Osv.Men det ska gå bra tjejen!
Okej. Får hoppas på att man slipper bli klippt, vill inte, vill inte spricka =/
Jag har en enorm noja, enda jag tänker på, jag blir galen snart. Jag har gråten i halsen varje dag =/ sen om det är positivt eller negativt vet jag inte.
Petronilla skrev 2009-01-04 09:07:32 följande:
Oj jag minns hur jag oroade mig för min första förlossning. Det är en stor sak att gå igenom.Rådet jag kan ge dig är att läsa på vad som händer och sen försöka föreställa dig hur det kommer att bli. Träna gärna profylax andning. In genom näsan och ut genom munnen.Ont gör det och det har du glömt i samma ögonblick som du får barnet på magen. När jag har värkar så har jag ont i rygg och mage och måste stå och hålla i något och andas igenom dem. Från det att det börjar stråla i ryggen tills att det släpper ska det gå 60 sekunder med 5 minuters mellanrum innan jag åker in till förlossningen, men så har jag ju ganska nära. Lycka till och fokusera mera på hur det kommer att vara när du kommer hem från förlossningen, förbered så mycket du kan med mat och allt man behöver.
Har läst och läst och läst och det skrämmer mig ännu mer =/ eller skrämmer och skrämmer, jag är bara rädd för det onda och allt det där, nålar och ja...
Jag ska gå hemma så länge som möjligt har jag sagt och det tyckte min BM lät som en bra idé, om man kan det vill säga.