• Långväntan

kan jag få hjälp här snälla...

jag är på dag 23 nu och hade svagt pocitivt på äl stickan dag 13 + 14 och lite starkare på 15. sen prövade jag att göra ett äl test idag för att jag har hört att det funkar som gravtest. då fick jag utslag på de. nästan lika starkt som kontroll strecket. efter det gjorde jag ett gravtest av det billiga varianten från nätet och det var negativt. varför får jag fortfarande utslag på äl? kan det ha å göra med att jag äter pergo? någon som känner igen sig?

• Svar på tråden kan jag få hjälp här snälla...
  • LuPeRo

Jag hade det så i min första graviditet.
    Jag råkade ta fel sticka (Testlagrets stickor) och såg att strecken var lika starka.
    Testade då med en gravsticka och visst var jag gravid.
    Har du inget gravtest hemma så du kan kolla?

Lycka till!

★Det är målet som är meningen med hela färden★
  • Långväntan

när testade du då? jo jag har gjort ett gravtest från billigatester men på den fick jag negativt på.

• Turbomamma

Du skriver att du testade svagt positivt på ägglossningstesten på dag 13,14,15. Vet inte vilka du använder (gick själv över till de digitala eftersom jag tyckte de andra var så svåra att tolka). Det är ju bara positivt när strecken är lika starka eller teststrecket är starkare än det andra.

Har normalt ganska sen ägglossningen och med Pergon fick jag efter några månader ägglossning regelbundet på dag 18-20. Så det kan vara så att du har ägglossning nu eller precis har haft. Har du haft några ägglossningssymtom typ ömma bröst, flytningar?

• LuPeRo

Jag hade nog gått över BIM då. Kanske på BIM+3.
    Det blev ett riktigt svagt streck på gravtestet, men det fanns där.
    Prova imorgon med morgonurinet, det är ju säkrare.
    När har du BIM?

★Det är målet som är meningen med hela färden★
  • MsNemo

Har du PCO?? har man det så kan det ge utslag på Äl stickor trots att man inte har ÄL.

• Långväntan

nej jag har en egen ägglossning. testade nyss med och det var pocetivt på stickan då med. Ska det vara så att man har pocitivt på äl stickan hela tiden.

Nu har jag fått pocitivt dag 13,14,15 då jag torde att jag hade ägglossning. men nu har jag fått pocitivt på dag 23 och 25 också. Får man det av pergo eller är det något annat

Svar på tråden kan jag få hjälp här snälla...