• Sagn

Mindre slemhinna med pergo?

Jag har ätit 4 kurer pergotime. De senaste två omgångarna har jag ätit dubbeldos och efter att ha varit på VUL har jag fått äta Progynon (östrogen-tablett) eftersom min slemhinna inte varit tillräckligt tjock. Är det så att pergotime påverkar slemhinnan negativt? Har sprutor i form av Puregon samma nackdel? Eller kan det vara bättre för mig att övergå till dessa?

• Svar på tråden Mindre slemhinna med pergo?
  • Pimpinellan

En vanligt biverkan av pergo just det där att slemhinnan inte växer som den ska. Jag hade knappt några äl-flytningar och mens 1,5 dag efter pergo och min läkare sa att då är pergo definitivt inget för mig. När man tar Puregon i samband med IVF tar man alltid progesteron efter insätting av ägget,men hur man brukar göra om man bara tar Puregon och sen ska sexa hemmavid vet jag inte.

• Sagn

Pimpinellan- Tack för svaret!

Någon annan som har ätit Puregon utan att göra IVF? Och som har haft problem med att slemhinnan inte växer som den ska med pergo?

• SnipSnapSnut

Jag fick jättekort och lite mens av pergo men jag vet inte hur slemhinnan va...men kanske var den tunn då....

Någon som vet hur snabbt slemhinnan hämtar sig? Kommer den bli normal igen nu denna cykeln som jag inte tar pergo?

• Pimpinellan

Jag hade helt normala äl-flytningar denna månad så det återgår nog snabbt. Effekten hormonellt av pergo sitter dock i två månader. Därför en del blir gravida månaden efter de ätit pergo.

Svar på tråden Mindre slemhinna med pergo?