• BTD

saker jag inte ska göra när jag blir pappa

1. Gå in med barnvagn i en butik.
    2. Prata bebisspråk med mitt barn.
    3. Tvätta mitt barnssmutsiga ansikte, med hjälp av saliv
    4. Köpa en Volvo kombi ;)
    5. Åka på husvagnssemester.

sen finns det säkert mer saker jag kommer på, men dessa 5 ska jag i alla fall undvika in till det sista.

• Svar på tråden saker jag inte ska göra när jag blir pappa
  • Ravestream

Får erkänna att det är lite kul när en bil med BMW i avataren skriver:

inte Köpa en Volvo kombi ;)

det är nog så kanske på dom andra punkterna med. handlar om briust på kunskap av vad man får.

Alltid lika kul när man HADE volvon att ställa sig brevid en 3-5 ggr så dyr bmw vid stoppljusen sen se den försvinna i backspegeln :)
    Speciellt när man hade barnstol bredvid (Utan barn i)

Visst BMW gör fina och bra bilar.. men man får så lite för pengarna.

• byström

krabban skrev 2009-01-19 17:16:26 följande:

vägra bärsele!Supertöntigt!
    Hahaha, jo jävlar... aspraktiskt däremot.
    Vaknat bakfull eller? :)
  • htailog

Hhahaha.. kul tråd.. =D

Tycker också det är kul och handla, och "råka" köra på något på hälsenan.. hhehhe *evil*

Dock så tycker jag det är kul och campa.. men inte fan tänker jag skaffa husvagn.. det ska bara husbil i såna fall.. =D

• Ordinary

Jag har husvagn. Och det är det skönaste tält jag någonsin ägt! Jag åker dock inte runt på campingplatser utan kör upp till fjällen och står där.

Jag har Volvo, dock inte en kombi. Sambon har kombin (en Opel Vectra) som vi är skitnöjda med. Jag är själv nöjd med min gamla Volvo och tänker ha den tills antingen den eller jag dör.

Hade aldrig tvekat att sätta ungen i bärstol (en sån ryggsäcksmodell) för oavsett vad barnvagnen heter så är den ett h-vete att ha med sig i skogen.

• MajkelV
    Ordinary skrev 2009-02-03 11:37:43 följande:
    Jag har husvagn. Och det är det skönaste tält jag någonsin ägt! Jag åker dock inte runt på campingplatser utan kör upp till fjällen och står där.Jag har Volvo, dock inte en kombi. Sambon har kombin (en Opel Vectra) som vi är skitnöjda med. Jag är själv nöjd med min gamla Volvo och tänker ha den tills antingen den eller jag dör.Hade aldrig tvekat att sätta ungen i bärstol (en sån ryggsäcksmodell) för oavsett vad barnvagnen heter så är den ett h-vete att ha med sig i skogen.
    Självklart är barnvagn jönigt att ha med sig ut i skogen. Ser vi till oss asfaltsfamiljer så är barnvagn ett trevligare alternativ än bärsele.
  • Elvirassuperpappa

Jag tyckte som du, men jag har gjort dom första två

• sjörre

Jag trodde snarare denna tråden "saker jag inte ska göra när jag blir pappa" skulle handla om vad man som pappa ska sluta göra- typ:
    supa sig redlöst berusad
    bara tänka på sig själv
    osv.. men så kommer:

Ha ha ha säger jag bara

• MajkelV

sjörre skrev 2009-02-07 16:59:33 följande:

Jag trodde snarare denna tråden "saker jag inte ska göra när jag blir pappa" skulle handla om vad man som pappa ska sluta göra- typ:supa sig redlöst berusadbara tänka på sig självosv.. men så kommer:1. Gå in med barnvagn i en butik.2. Prata bebisspråk med mitt barn.3. Tvätta mitt barnssmutsiga ansikte, med hjälp av saliv4. Köpa en Volvo kombi ;)5. Åka på husvagnssemester.Ha ha ha säger jag bara
    Ja det är väl frivilligt att skriva vad man anser passar in i tråden.
    Om du anser att sluta supa passar in så skriver du det....
  • tinnituz

Det finns inget som är så kul som att piska BMW:s vid rödljusen med volvo.. Tyvärr vinns inte min modell att få som kombi då jag har en s80.. Men med 350 hästar så är det inte många Bmw som hinner med!

• Maddog

" Dock så tycker jag det är kul och campa.. men inte fan tänker jag skaffa husvagn.. det ska bara husbil i såna fall.. =D "

Kallar inget av det för att "campa" ett riktigt stort och fint tält ska det vara vid en sjö.... spendera en helg med en del kompisar eller bara famlijen och bara koppla av... de e grejjer de =)

• maverick

Den roligaste tråden på länge!
    Hade ungefär samma tankar, men ändå så har jag gjort 1, 2 och 3.

Bilen är ju en Audi och den fungerar. Nån husvagn blir det dock aldrig!

• 17årig Ungdomsgrabb

Vet vad du menar med husvagn, känns lite för "svensson"

• Daniel 1983

3 år och några månader senare hur har det gått?

• WSON
    BTD skrev 2009-01-06 18:28:33 följande:

sen finns det säkert mer saker jag kommer på, men dessa 5 ska jag i alla fall undvika in till det sista.
    1. Låta barnet sova i vår säng
    2. Låta barnet bestämma för att slippa skrikandet
    3. Sluta träna på elitnivå
    4. Åka i baksätet med barnet trots att det är tomt på passagerarplatsen fram
    5. Skriva såna här töntiga listor som jag bevisligen inte kommer kunna leva upp till när det väl gäller.
Svar på tråden saker jag inte ska göra när jag blir pappa