• fam kaos

Ni som går hemma med småbarn och har vita kök, HUR lyckas ni hålla dem rena??

Ja vilka mirakelmetoder använder ni er av? Ni med barn under fyra och som har vita kök? Är ni utomhus hela dagen så köket inte används annat än vid middagar eller är era barn så väluppfostrade att de inte smutsar ner det minsta?

Har en ettåring och en treåring, golvet i köket är ljust och luckorna vita. Jag tycker jag kämpar med detta kök för runt, hela hela tiden och det ser ÄNDÅ skitigt ut.

Är det bara vi som inte har kommit på hur man håller ett kök rent längre än en timme??

• Svar på tråden Ni som går hemma med småbarn och har vita kök, HUR lyckas ni hålla dem rena??
  • Cia o krabaten

Jag hhar lagt ner de ambitionerna nu och ser bara till att golven är renas där vi är så mycket

• Axels och Annies mamma

har en 4-årig och en 8 månaders och har vita luckor i köket och parkett, inga problem alls. Luckorna är barnen aldrig på, snarare vi själva och då torkar man bara av. Golvet torkar jag med fuktig trasa under bordet när det är kladdigt.

Lev livet idag, imorgon kan det vara försent
  • fam kaos

Oj vilken tur du har. Här öppnas det ständigt luckor för att kolla in kastrullskåpet, hämta nån burk, nåt pyssel. hjälpa till att duka fram, hämta bestick m.m m.m
    Kladdet på golvet sitter hårt, en fuktig trasa räcker inte alltid.

Hur får du fyraåringen att inte öppna några som helst luckor i köket?
    Axels och Annies mamma skrev 2009-01-07 13:14:02 följande:

har en 4-årig och en 8 månaders och har vita luckor i köket och parkett, inga problem alls. Luckorna är barnen aldrig på, snarare vi själva och då torkar man bara av. Golvet torkar jag med fuktig trasa under bordet när det är kladdigt.
  • Afro

Det är inga problem här hemma, allt är vitt i hela lägenheten Mirakelmetoden är väl rena händer då? Ingen går omkring kladdig hemma hos oss.

• fam kaos
    Svar på #4
    Jag kan garantera dig att vi inte endast tvättar oss varannan vecka här heller, vi HAR rinnande vatten och tvål om du nu tvivlade på det.
    Men vi tvättar inte barnen kliniskt rena varje halvtimma och vi fångar inte varje litet spill vid middagen i luften innan det täffar golvet.
  • Sadie

Beror väl lite på vilka ambitioner man har... Våra barn är 2½ och 1 och rena köksluckor är inte prio 1, hade det varit det så hade vi inte haft tid till nåt annat känns det som.

• OoSOLINoO

Tvätta händerna när man kommer utifrån samt direkt efter maten minimerar skitagolv/kökluckproblematiken hemma hos oss.

• pompes pappa

Vi har inte rena golv i köket dygnets alla 24 timmaar men vi låter vår 10månaders dotter träna på att äta själv och det känns viktigare för oss än att golvet blänker. Vårt äldre barn, häller upp mjölk till sig(Vilket han är väldigt stolt över) så lite handavtryck får man väl leva med

• kurteva

Det har jag gett upp för länge sedan, har en snart 2 årig son som är på ALLA köksluckor och lådor och en 28 årig darrhänt sambo som älskar kaffe.

• en blev två

Det skulle jag också vilja veta???
    Vi har dock inte vitt kök, utan brunt plus svart/grått golv. Jag blir specielt tokig på golvet, varenda smula syns ju. Jag skulle kunna dammsuga 3 gånger om dagen och det skulle fortfarande se lite "lortigt" ut. Jag fick ett utbrott senast i morse
    Är hemma förälder med tvillingar på 16 månader och en son på 4 år och det går bara inte att hålla ordning. Det är alltid en massa saker liggandes öerallt, jag får krupp snart!!! Hur lyckas ni andra som är hemma hela dagarna ha någon ordning? Har ni lådor som ni lägger små saker i eller vart gör ni av allt, post, papper, mobiler osv?
    Just nu står en tvättsuga högst på min önskelista, då skulle man ju i alla fall kunna slänga in alla grejor där.

• Everton

Jag förstår inte heller hur vissa kan ha det så otroligt rent. Min granne tex...två barn under 3 år och hennes lägenhet ser ut som nått från en designer tidning! Men jag har åh andra sidan en liten vilding som älskar att pilla på allt. Vi har också en kolonilott och trots att vi tvättar händerna när vi kommer in verkar en del smuts komma in.

• pompes pappa

kurteva skrev 2009-01-13 23:14:28 följande:

Det har jag gett upp för länge sedan, har en snart 2 årig son som är på ALLA köksluckor och lådor och en 28 årig darrhänt sambo som älskar kaffe.
    Jag har också en 28årig darrhänt sambo , årgång 81 kanske en miss i produkten
  • minnan

Inga problem här, vi har högblanka vita luckor som 4åringen inte är på. 6mån bebis är inte heller på dem heller. på golvet kör jag med pampers tvättservetter när det kommer någon fläck, annars vanlig skurning

Svar på tråden Ni som går hemma med småbarn och har vita kök, HUR lyckas ni hålla dem rena??