• man67

Kvalitets tid, egna barn när man har dem varannan vecka med ny bonusfamilj!

Jag har 2 killar 12&14 och är tillsamman med en tjej ( sedan 1år)som har en 12 årig kille(funkar bra ihop).
    Vi pratar om att flytta ihop eft. sommaren.
    Då jag nämnde att man ibland kanske vill göra ngt bara med sina barn (då man har dem varannan vecka)ibland när vi alla bor tillsammans. Som kanske ta en helg själv med mina killar för att de ska kunna vara bara med mig. För att få lite "kvalitetstid" tillsammans. Då vi troligen kommer att umgås alla fem 99% av övrig tiden. och jag kommer att umgås med hennes son mer en mina egna.

Tycker min flickvän att det funkar inte för henne!
    Då är det bättre att vara särbo fick jag som svar...

Tillägga att jag har ett långt förhållande bakom mig och min flickvän har varit ensamstående förälder hela tiden.

Några goda råd? argument för och imot?

• Svar på tråden Kvalitets tid, egna barn när man har dem varannan vecka med ny bonusfamilj!
  • MammaHela

hmm låter lite konstigt att hon inte vill låta er hitta på saker ensamma. har du frågat henne varför hon inte tycker det är ok?

Flr du menade väl att ni skulle åka iväg, inte att hon inte skulle vara välkommen hemma under en hel helg?

Stor skithög men ingen ponny
  • lovemyboys

Hon kanske bara vill vara "familj"....när du sa detta till henne blev det kanske "stort" för henne, och hon  trodde att du föredrog dina egna två grabbar framför henne och hennes son....låt det då värka ett tag, och säg att det inte handlar om varenda gång du har dina grabbar ( för så uppfattade inte jag det) utan att dom bara kan få känna att dom är med dej, ge dom en chans att få vara bara pappa-son....

Men jag tror att jag förstår hur hon tänker.....hon blev helt enkelt liite sotisFörvånad

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Isnogood

Jag har en dotter på 13 och en son på 7...med olika pappor....
    -När jag träffade min sons pappa så hade han också barn sedan tidigare och jag var alltid noga med att min dotter skulle få "egentid" med mig och då kan tilläggas att han hade en dotter i samma ålder...men vi (min dotter o jag) gjorde i alla fall saker tillsammans även om alla barnen var hemma, även om det ibland bara var att spela dataspel eller åka till stan o gå i butiker eller sitta o prata eller ta en promenad...ja du fattar nog vad jag menar...
    -När min son föddes så fortsatte vi med det...och jag har även gjort lika dant med honom...
    Tycker att det är viktigt för ALLA barn att få ha "egentid" med mamma resp pappa, vare sig man bor tillsammans som kärnfamilj eller i "ny" familj...
    -Idag lever jag med en man som inte har egna barn och min son vill hellre vara med honom än med mig då han e "roligare" än jag...men vi har endå stunder själva då vi tex läser en bok el dyl...
    -Min dotter o jag har fortfarande "våran" tid, då lämnar vi "killarna" hemma och hittar på något bara hon och jag...
    -Om inte min respektive tycker detta e ok...ja då får det vara...mina barn e det viktigaste för mig...och dom kommer alltid att gå före...
    -Nu tycker min sambo att detta e helt ok och han uppmuntrar oss till detta och har full förståelse...

-Hoppas det löser sig för er....kram

• AnnanAnna

Det låter lite konstigt... Vi har det omvända problemet här faktiskt! Jag försöker få iväg min man och hans dotter på "egna" grejer, men de är båda motsträviga och vill bara ha "familjetid"... Jag tänker att det kan vara bra att de gör saker själva utan mig och våra små gemensamma barn ändå faktiskt. När hon tänker tillbaka när hon blir äldre så kanske hon inte minns att det var hon som inte ville göra saker med bara pappa, utan hon kanske minns det som att när vi kom med i bilden så försvann hennes och pappans tid?!

• nika

man67 skrev 2009-01-08 19:23:57 följande:

Några goda råd? argument för och imot?
    Just nu är ni nyförälskade och samboskap är teoretiskt. När ni väl bor ihop och har bott ihop ett tag kommer hon nog att emellanåt vara tacksam för att ni ger er iväg då och då;) Ombyte förnöjer.
  • Frusna flickan

Jag tycker att det låter jättekonstigt att hon reagerade så där förutsatt att det bara är tänkt att ske någon gång ibland.

Om jag träffar någon med barn så är det självklart att man ska kunna ha lite kvalitetstid med sina barn om man behöver, speciellt om det är så att hennes barn bor mer med er än dina.

Svar på tråden Kvalitets tid, egna barn när man har dem varannan vecka med ny bonusfamilj!