• cada

ultraljud i vecka 5+5 men läkaren såg bara en hinnsäck och inget där i. Väldigt orolig!

jag gjorde vul idag i vecka 5+5 och allt läkaren såg var en fostersäck men inget mer. Jag har fått en ny tid nästa vecka då jag är i vecka 7 dvs 6+6 och förhoppningsvis ser han något då. Läkaren kunde inte ge något bra/gott besked då han inte såg något men det kan vara så att jag precis låg i gränsen för att han skulle se något? Jag är så fruktansvärt orolig. Jag har haft tre missfall tidigare och det ha tagit ett år sedan jag blev gravid igen. Vet inte var jag ska ta vägen. Jag är utom mig av oro.
    Har någon av er sett en fostersäck i vecka 6, runt 5+5 som jag är i och sedan senare sett ett foster? Snälla jag vill gärna höra hur det varit/är för er.

• Svar på tråden ultraljud i vecka 5+5 men läkaren såg bara en hinnsäck och inget där i. Väldigt orolig!
  • Anonym (me too)

När jag var i vecka 5+6 såg min läkare bara en liten fostersäck på 8 mm, och ingenting annat.
    Kom tillbaka 10 dagar senare och då syntes foster med pickande hjärta och gulesäck. Men fostret skulle vara större än 5 mm tyckte läkaren. 5 dagar senare fick jag mf!

• Ova

Jag har varit med om samma sak, men nu ligger hon här och sprattlar. Jag var på tidigt vul pga blödningar (som fortsatte till v. 14) och det syntes bara fostersäck och inget foster. Eftersom jag haft både mf och ma innan så var det inte det svaret jag ville ha då. 10 dagar senare så syntes dock ett litet foster med hjärta och nu är hon 6 veckor.
    Håller tummarna för att det ska gå bra för dig med. Det är vanligt att man inte är så långt gången som man tror, trots att man vet när man hade ÄL.

• Eme800

Hoppas verkligen att det går bra för dig! Jag är i vecka 5+3 och har haft bruna flytningar, tunna med strängar i brunt och någon gång brurött(kommer när jag torkar mig), samt menssmärtor, små hugg och lite konstig känsla i slidan sedan i söndags 11/1 och åkte till gynakuten där de tog blodprov som visade 12000 vilket motsvarar v.5-6 vilket stämmer. Därefter gjorde de en gynundersökning som visade lätt förstorad livmoder som den skulle vara och i livmodern såg man inget foster med gulsäcken som motsvarade någon som är i vecka 5. Ska man kunna se fostret i denna fas? Jag var vecka 5+1 då. Är jätteorolig och undrar hur länge man kan ha bruna flytningar innan missfallet kommmer eller om man kan få MA med samma symptom?

• cada

Hej, jag var på nytt ultraljud i onsdags dvs en vecka efter första som jag skrev i TR dvs 5.5. Man såg något litet som var ca 5mm. Allt såg bra ut sa läkaren så jag är oerhört lättad. Ska på nytt ultraljud om en vecka för att se att allt fortfarande ser bra ut samt ta nya HCG prov.

Eme800 - det finns ingen chans att se mer än hinnsäck och gulkropp i vecka 5+1, du behöver INTE vara orolig.

• Anonym

jag gjorde vul i v6 då såg dom bara hinnsäcken...så det är nog ingen fara för din del
    Lycka till med bebisen:)

• Eme800

Cada och Anonym: Grattis, vad härligt! tack för uppmuntran! Gynekologen på gynakuten var så himla "kall" i sättet.. det kan vara skönt att "prata" med folk här också. Vi får se vad som händer, mensvärken fortskrider, brösten är svullna och de små bruna flytningarna hänger med...är så rädd för missfall

• Eme800

Cada: Hoppas det ser bra ut på nästa koll!Vilken nivå ligger du på i HCG? Du ligger ju 1 vecka före mig precis :)

• Mrs Oudad

samma här, men den var för liten för att synas...

• s v e a

jag gjorde mitt första vul i v 5+2 där ingen hjärtaktivitet syntes.
    Jag har gjort ivf, och min läkare förklarade innan att det är för tidigt att se ett hjärta, men anleningen för vulet var att få se om bebisen ligger i rätt possition.
    Andra vul var i v 6+2 - en vecka senare då ett litet hjärta pickade.

det är nog ingen fara, det var ju ett tidigt vul! Sen vet man ju aldrig när embryot har fäst, det kan ju skilja några dagar.

• lotie

Jag förstår inte riktigt vad är gulesäcken vad är hinnsäcken och vad är fostersäck?

• anonyn

Hej jag var gravid och fick missfall i vecka 7 . Nu är jag gravid i vecka 4+3 hade ultrljud såg bara en hinnsäck måste nu vänta 2 veckor hoppas jag ser ngt gyn sa att det va väldigt tidigt . Hat ngn vart med lm ngt sånt.

• Test14

Var precis på vul och såg två lika stora hinnsäckar. Trodde jag var i v 6 men enligt läkaren 4+4 ca. Lämnat HCG idag och ska lämna söndag morgon igen. Oxå juletider.. Ny läkartid för vul den 30e. Hur orkar man vänta?

Svar på tråden ultraljud i vecka 5+5 men läkaren såg bara en hinnsäck och inget där i. Väldigt orolig!