• silvanus

    animerade/manga barnfilmer från 80-talet? vilka e det?

    när jag var barn såg vil alla dom möjliga filmerna
    candy candy
    sandybell
    starzinger

    men det finns 3 st som jag ej kommer på vad dom heter så jag undrar om nån vet här inne??

    nr 1: handlar om människor på jorden, vissa är flygakrobater, flygplan förvandlas till robortar (man använder i strid) jorden ska bli invaderad från någon från månen har jag för mig.....

    nr 2: handlar om en massa cyborgs som försöker leva ett "normalt" liv men som måste rädda världen/människor när det behövs, en är blixtsnabb

    nr 3: handlar om en pojke som mister sin mamma (har jag för mig) han åker runt i rymden i ett tåg? han ska nånstanns?

    ja jag vet att jag inte har så mycket att gå på men jag hoppas att nån kanske vet vilka det e jag menar

  • Svar på tråden animerade/manga barnfilmer från 80-talet? vilka e det?
  • silvanus

    tack för era svar pga dom kunde jag hitta filmerna nr 3 heter Galaxy Express och nr 2 heter cyborg 009 så nu e det bara 1:an jag ska hitta också

  • SMARAGD

    Woho vilken bra tråd:D HAr skapat en jag me, eller ja, typ.. Hoppas det e ok att jag fyller på lite med såna jag letar efter o verkligen vill ha!!! Någon som har???

    Lady Lady
    Äventyrsskogen (tror den e japansk..)

    REsetrande jag letat efter, har jag funnit nu..

    Rai grottpojken
    SIlverfang
    Starzinger
    Candy candy
    SAndybell
    KUl i plugget
    Orange road

    bara dem andra 2 kvar.. som jag minns nu iaf.. Finns det några fler vi missat??

    Ts kollat på ngn av dessa jag nämnt, förutom dem du redan nämnt i din text

  • silvanus

    Rai grottpojken har jag sett men KUl i plugget & Orange road känner jag ej igen.....

    silverfang har jag hemma och jag även sett weed silver son

  • SMARAGD

    kul i plugget o orangeroad kanske e mer ungdomsfilmer mer än barnfilmer.. bra e dem iaf, hopplösa att få tag på dock.. men hittade nu orangeroad, elelr ja för ett tag sen o trorligen öven kul i plugget ...

  • VinceNight

    Nr 1: Robotech? Iof inte speciellt mycket flygakrobatik förutom i första avsnittet.

Svar på tråden animerade/manga barnfilmer från 80-talet? vilka e det?