• Anonym

Han älskar mig, men vill inte ha sex lika ofta som mig.

Jag o min sambo har varit tillsammans i sex år, har tre barn varav den minsta är 3 månader.

Jag har STOR sexaptit, o vill gärna ha sex varje dag, men det vill inte han.
    Han älskar mig, det vet jag, men han orkar inte ha sex så ofta. Det är inte så viktigt för honom tycker han...
    Han vill hellre mysa, gosa o kramar. Han anser att det är så man visar kärlek bättre.

Jag är absolut inte av den meningen. Finns det nåt bättre sätt att visa sin kärlek genom att älska med den man älskar?? Flört

Snälla, vad ska jag göra? Det är verkligen jobbigt detta. Ibland känns det som om han har sex med mig för att jag ska bli tyst o inte tjata....

Tips någon?

• Svar på tråden Han älskar mig, men vill inte ha sex lika ofta som mig.
  • Anonym (tvärtom)

Här hemma är det tvärtom.
    Han vill ha sex medan jag vill mysa bara.
    Då blir det jobbigt att ens mysa för att det känns som om det måste leda till sex varje gång

Mitt tips är att tillfredställa dig själv, för det är inte kulö att ha sex utan att man är sugen Har testat ett antal ggr.

• Anonym

Ja, klart att jag skulle kunna fixa det själv, men det är ju med honom jag vill ha sex, inte med mig själv.....

• Anonym (tvärtom)

Och han vill nog ännu mer sällan om du vill mer hela tiden och frågar om det...Så är det för mig iaf.

• Anonym
    Svar på #3
    Så jag ska bara låtsas om att jag inte bryr mig, o inte vill ha sex? Hmm. svårt!
    Anonym (tvärtom) skrev 2009-01-11 12:42:37 följande:
    Och han vill nog ännu mer sällan om du vill mer hela tiden och frågar om det...Så är det för mig iaf.
  • Anonym

Jag har det likadant. Och att onanera är inte alls samma sak. Jag kan onanera hur mycket som helst på en dag och ändå vilja ha sex. Mest för att sex är en sån bekräftelsegrej för mig. Det känns på nåt vis som om det är det enda sanna sättet att veta att han verkligen älskar mig. Visst att han säger det. Ofta till och med men jag vill ha det bekräftat.

• Clobberella

Anonym skrev 2009-01-11 12:24:52 följande:

Han älskar mig, det vet jag, men han orkar inte ha sex så ofta. Det är inte så viktigt för honom tycker han... Han vill hellre mysa, gosa o kramar. Han anser att det är så man visar kärlek bättre.
    Jag håller med din man. Vill jag visa att jag älskar min man så kramar jag honom. Är vi kåta så har vi sex.
  • Anonym (rödluvan)

Samma här. Just nu tycker jag att det är okej eftersom vi har kompromissat så att han vill mer. Men han tar aldrig initiativet.

Jag tycker det är viktigt för att känna mig kvinnlig, sexig och attraktiv.

Tyvärr är situationen en bidragande orsak till att jag i somras träffade en annan man. En man som flirtade med mig, ville ha sex med mig och som gav uttryck för att jag var attraktiv. Det ledde aldrig till sex, men det var nära. Min man vet om det hela och jag har uttryckligen sagt att det är en riskfaktor i vår relation att han inte ger mig den bekräftelsen och att jag är osäker på att han ser mig på det sättet. Det har lett till att vi har mer sex nu och jag tycker att det är okej. Men jag kommer aldrig att få bekräftelse i den utsträckning jag önskar.

Man får värdera och välja.

• Anonym

Jag har precis samma problem tyvärr.
    Jag har mycket större sexlust än min sambo. Vi har bara varit tillsammans i sju månader och jag får vara glad om jag får sex med honom en gång i veckan.
    Jag tjatar och pikar honom hela tiden. Han blir bara irriterad och svarar med "ja men du vet att jag har ätiti tabletter ör diskbråck, har ingen lust då..." Nej visst om det nu va så att han åt dom nu då men det gör han ju inte...s vad är ursäkten nu då Ja att vi har så dålig ekonomi så att han inte kan tänka på nått annat. Men va tusan...koppla bor det åtminstone några fjuttiga minuter så man får sig ett ligg!!!
    Nä, det gör mig så frustrerad, jag vill känna bekräftelse, jag vill känna att han vill ha min kropp, att han tänder på mig, behöver faktiskt det!!!!
    Jag vet inte vad jag ska göra för att han ska få tillbaka lusten.
    I början av vrat förhållande sa han till mig att det var så bra att jag tyckte om sex för att han var så orolig för att han inte skulle träffa en tjej igen som tyckte om sex lika mycket som han. A men hallå!!!
    Vem är det som inte vill ha sex....varje dag ville han ha sex dessutom. HUr längesen var det det var så???fem månader sen kanske...
    Nej hjääääääääälp, vad ska jag ta mig till???

• Anonym (oj)

Hos mig är det så att min tjej har mindre sexlust än mig.
    men det som stör mig är ju att det går i perioder när hon har lust och när hon har lust så räcker det sällan med en gång utan då blir det ju mer eller mindre hela natten.
    sen så har hon dom riktigt roliga perioderna när hon knappt vill ta i en.

Man har ju som blivit van med att inte ha sex så ofta men då vill man ju åtminstone få en kram och höra att hon älskar en.

• Anonym (oj)
    Anonym skrev 2009-01-22 00:36:14 följande:
    Jag har precis samma problem tyvärr.Jag har mycket större sexlust än min sambo. Vi har bara varit tillsammans i sju månader och jag får vara glad om jag får sex med honom en gång i veckan.Jag tjatar och pikar honom hela tiden. Han blir bara irriterad och svarar med "ja men du vet att jag har ätiti tabletter ör diskbråck, har ingen lust då..." Nej visst om det nu va så att han åt dom nu då men det gör han ju inte...s vad är ursäkten nu då Ja att vi har så dålig ekonomi så att han inte kan tänka på nått annat. Men va tusan...koppla bor det åtminstone några fjuttiga minuter så man får sig ett ligg!!!Nä, det gör mig så frustrerad, jag vill känna bekräftelse, jag vill känna att han vill ha min kropp, att han tänder på mig, behöver faktiskt det!!!!Jag vet inte vad jag ska göra för att han ska få tillbaka lusten.I början av vrat förhållande sa han till mig att det var så bra att jag tyckte om sex för att han var så orolig för att han inte skulle träffa en tjej igen som tyckte om sex lika mycket som han. A men hallå!!!Vem är det som inte vill ha sex....varje dag ville han ha sex dessutom. HUr längesen var det det var så???fem månader sen kanske...Nej hjääääääääälp, vad ska jag ta mig till???
    Tappade han lusten redan efter fem månader?
    Man brukar ju vara som ena kanniner nästan hela första året iaf
  • Sara 40år

hej, till anonym(oj) vill jag bara hjälpa genom att berätta att kvinnans menstrationscykel gör att hennes lust höjs inför ägglossning vilket är ca 14d efter mensens första dag...under mens kan hon av förklarliga skäl inte ha sex i samma utsträckning och kanske inte heller känner sig super attraktiv. mensen gör att man har ont och blir tröttare också. Att bekräfta sin partner ofta med kramar och pussar och ge komplimanger och framför allt...avlasta hemma.,..är det den andra som gör mest, visa att du bryr dig när denne är trött, ta tag i städningen mm visa att du bryr dig, så slipper din partner, blir mindre trött och både blir glad och orkar ha sex. finns småbarn inblandade, se till att den partner som tar barnen mest, får sova ut ibland...sömn och kärlek och bekräftelse till varandra gör en människa glad och ökar sexlust och framför allt sex-ork! Lycka till!

Svar på tråden Han älskar mig, men vill inte ha sex lika ofta som mig.