• Kalle Karls mamma

Hur gör man ??Ang rum

Har en kille på 15år som bor hos pappa på heltid är hos mej nån gång i bland.
    Hur gör ni??
    Har ni ändå ett rum stående till dom eller använder ni det till något annat.
    Fast sängen och hans saker ska ju så klart va kvar

• Svar på tråden Hur gör man ??Ang rum
  • mianf

Har ni plats är det ju kanon om han kan ha ett eget rum är ju superviktigt när man är 15 att kunna stänga dörren om sig

• Kalle Karls mamma

Vi har plats och han har ett eget rum men det känns lite onödigt att det står tomt när han bara är hemma nån gång då och då oftast dagtid och sen kör han hem till pappa igen

• MER82

Jag hade aldrig någon egen plats hos min pappa då jag bodde mesta dels hos min mor och det fick mig alltid att känna mig utanför min pappas familj. Att jag inte va så viktig. En tanke bara...

• OMWF

Jag har alltid haft eget rum hos min pappa, även fast jag har haft en tendens att inte vara där ens varannan helg. Hade jag inte haft det hade jag nog inte velat vara där alls.

• Kalle Karls mamma

Nä det har ni nog rätt i
    Funderar mest på om man hade kunnat använda datorn som står på hans rum och som ingen använder tex att syrran kudne sitta vid hans dator

OMWF skrev 2009-01-11 17:14:46 följande:
    Jag har alltid haft eget rum hos min pappa, även fast jag har haft en tendens att inte vara där ens varannan helg. Hade jag inte haft det hade jag nog inte velat vara där alls.
  • lenka

Datorn måste Ni väl kunna använda när han inte är där!

• Therese33

Vi hade likadant med min styvdotter och vi har alltid haft ett rum till henne men så har vi kombinerat det med ett sk arbetsrum då hon nästan aldrig är hos oss...

• Rut Blad

Kalle Karls mamma skrev 2009-01-11 14:24:07 följande:

Har en kille på 15år som bor hos pappa på heltid är hos mej nån gång i bland. Hur gör ni?? Har ni ändå ett rum stående till dom eller använder ni det till något annat. Fast sängen och hans saker ska ju så klart va kvar
    Han är ju så pass gammal att jag skulle ta ett snack med honom om hur han känner sig välkommen eller inte om han inte har något rum hos dig. Han kan ju antingen bli enormt sårad över att inte få någon plats hos sin mamma likaväl som att han kan tycka att det räcker med en bäddmadrass i vardagsrummet när han sover över.

Så jag tror att du ska ta det med honom. Femtonåringar kan resonera ibland, även om man inte alltid tror det. ;)
    Sedan kan han ju ändra sig om en vecka, men då har du ändå frågat.
Svar på tråden Hur gör man ??Ang rum