-
-
Svar på tråden Någon som bor eller arbetar i Thailand!?
-
Är också intresserad av att höra om detta. Hur är det att bo i Thailand med småbarn? Hur tidigt flyttade ni ditt mer erat barn?
-
Det måste ju finnas någon som befinner sig där, eller vart där en längre period!??????
-
!?
-
Hej,
Jag har bott i Bangkok i tva ar, men flyttade till nytt land for ett par manader sedan. Var dotter foddes dar och var knappt ett ar da vi flyttade. Har du nagra specifika fragor? -
puffar lite:)
-
Jag är :) Jag, min man och vår dotter 1½ flyttade hit den 1 november förra året. Bor i Bangkok, min man ska snart börja studera här och jag också så småningom.
-
Vad studerar ni!? Får ni nåt bidrag hemifrån!? hur länge har ni tänkt stanna!? Går dottern på nåt dagis där!?
-
Vi kommer antagligen att stanna i 4 år, dottern går inte på dagis än då vi får lite f-penning fortfarande men vi håller på att leta upp något bra till henne som hon kan få börja på snart. Maken ska plugga inom hotellyrket, jag får se vad jag fastnar för. Har lite olika jag funderar mellan.
Ni då? Bor ni i Thailand? Vart bor ni isånnafall? Hur länge ska ni stanna? -
Ingen annan som bor i Thailand??? Vi funderar på att flytta dit, 6 månader där och 6 månader hemma. Sambon har fått ett erbjudande om jobb där nere som växlar så pga högsäsong/lågsäsong.
Skulle vilja veta om någon därnere har barn som ska gå i skolan osv. Vår son blir 6 år hösten 2010. Vår dotter blir inte 6 förrän 0m 4 år så det är lugnt än så länge.
Jag ska undersöka möjligheten om att sköta hans skola själv genom vår skola här hemma, har hört mig för och det finns dem som gjort så.
Jag själv ska nog inte jobba utan pluggar nog nåt på distans på halvtid mest för att ha något att göra.
Frågan är ju vad man gör de 6 månader man är i Sverige..... Hur bor man??
Vi har ju hus här hemma och visst man kan hyra ut men vem vill hyra 6 mån i taget??
Mycket frågor! -
TS: Handlar det om Bangkok eller?
Vi har hus på Koh Lanta och där och i Phuket finns det ju svenska skolor. Vet inte hur det är i Bangkok. -
Beea, det beror ju på vart i Sverige ni bor. Vi hyrde ut vår lägenhet när vi var ute och reste i 6 mån. Men den låg ju också på Söder i Stockholm och då är det ju genast lättare. Ett tips är ju annars att hyra ut till företag som vi gjorde. Det var IBM som hade folk över från utlandet och de behövde någonstans att bo en kortare tid. Kanske finns någon sådan lösning där du bor? Annars kanske det är lätt att hyra lägenhet där ni bor och då kan ni ju hyra själva i 6 månader och sedan avsluta det, tvärtom alltså. Ha era saker i förråd under tiden ni är borta, kanske låter omständigt, men på ett sätt kanske man får en lagom "utrensning" då också?
-
Vad spännande det låter! Min dröm är just att leva så, 6 mån i Sv och 6 mån i ett annat land. Får man fråga vad mannen skall jobba med? all lycka till , det är bara att köra!!Beea skrev 2009-03-17 13:28:38 följande:Ingen annan som bor i Thailand??? Vi funderar på att flytta dit, 6 månader där och 6 månader hemma. Sambon har fått ett erbjudande om jobb där nere som växlar så pga högsäsong/lågsäsong.Skulle vilja veta om någon därnere har barn som ska gå i skolan osv. Vår son blir 6 år hösten 2010. Vår dotter blir inte 6 förrän 0m 4 år så det är lugnt än så länge.Jag ska undersöka möjligheten om att sköta hans skola själv genom vår skola här hemma, har hört mig för och det finns dem som gjort så.Jag själv ska nog inte jobba utan pluggar nog nåt på distans på halvtid mest för att ha något att göra. Frågan är ju vad man gör de 6 månader man är i Sverige..... Hur bor man??Vi har ju hus här hemma och visst man kan hyra ut men vem vill hyra 6 mån i taget?? Mycket frågor!