• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om skönhetstävlingar för barn?
  • Beckah82
    aleksa98 skrev 2009-01-12 22:47:38 följande:
    Bryr mig inte det minsta om vad andra föräldrar gör med sina barn, om dom har dom på modevisningar eller fotbollsmatcher.
    Det kanske intr handlar så mycket om vilken hobby utan mer om HUR de går tillväga för att dressera sina djur ...förlåt, BARN menar jag.
    ♥ Bitchens blogg ♥ beckahbitch.blogg.se/
  • aleksa98

Ja men jag tror att min tjej hade säkert velat om jag hade frågat henne o sen helt ärligt så bryr jag mig inte, vill föräldrar o barn hålla på med skönhetstävlingar så låt dom. Många barn sysslar med vad föräldrarna vill om du förstår vad jag menar.

• EXPOSED

Det jävligt sjukt, stackars barn.

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Beckah82
    aleksa98 skrev 2009-01-12 23:48:20 följande:
    Ja men jag tror att min tjej hade säkert velat om jag hade frågat henne o sen helt ärligt så bryr jag mig inte, vill föräldrar o barn hålla på med skönhetstävlingar så låt dom. Många barn sysslar med vad föräldrarna vill om du förstår vad jag menar.
    du missar min poäng! Barnen tvingas, får skäll, hårdtränas, misshandlas psykiskt och fysiskt.
    ♥ Bitchens blogg ♥ beckahbitch.blogg.se/
  • Fröken  Svår

Nja, nu är det ju inte alltid så Beckah att de misshandlas psykiskt och fysiskt. Man ska inte genreallisera så...
    Men jag tycker inte det är bra alls att uppmärksamma småflickor så för sitt yttre, vad händer när de blir stora, strålkastarljuset slocknar och de är bara en f.d söt flicka och det är allt de kan och allt de blivit sedda för?

• aleksa98

Ja men har du sett hur det går till på träningar? Nu menar jag inte knattefotboll, där pressas ju barnen oxå till sitt yttersta för att prestera mer, o nä nu menar jag inte ALLA sprter o ALLA träningar. Säg dom barnen som tränar enmans sporter även lagsporter som inte blir ledsna om dom förlorar.... Jag förstår vad du menar, absolut o jag tycker inte att det e rätt men samtidigt så i dont give a shit, folk gör som dom vill ändå o folk kommer alltid att ha synpunkter på allt.

• katten

ja tycker de e gulligt när dom går där i sina fina klänningar o ser så stolta ut men samtidtgt så känns de fel för de ser alldeles för vuxna ut i smink o all den träning o "dressyr" dom får kan inte vara nyttigt. dom får inte vara barn o har ingen fritid (nu tänker ja på de amerikanska tävlingarna) tycker de e sjukt att dom inte får se ut som dom gör ex med en tappad tand o le sina vanliga leenden.

• skrotrumpan

Det jävligt sjukt, stackars barn, säger jag bara.
    Vidrigt och avskyvärt.
    Förstår inte att föräldrar tvingar in sina barn i sånt.

Att vara mamma är det bästa som någonsin hänt mig!
  • Missimo84

Tycker det verkar kul, och hade jag en dotter skulle hon få täva om hon vill. Men däremot skulle jag aldrig "pusha", och dessutom skulle jag hea tiden upplysa om vad skönhet egentligen är.

Anser att skönhetstävlingar och idrottstävlingar egentligen är samma grej, man tävlar om vem som fått mest begåvning av naturen och vem som är duktigast att slipa på de gåvor man fått.

Sen att det finns total skit inom både skönhetstävlingar och idrott är en annan grej. Är det mitt barn med, så tar jag ansvar för mitt barn, och märker jag att det går förlångt, kan man ju backa ur.

• Trocadero
    Missimo84 skrev 2009-01-13 12:51:35 följande:
    Tycker det verkar kul, och hade jag en dotter skulle hon få täva om hon vill. Men däremot skulle jag aldrig "pusha", och dessutom skulle jag hea tiden upplysa om vad skönhet egentligen är.Anser att skönhetstävlingar och idrottstävlingar egentligen är samma grej, man tävlar om vem som fått mest begåvning av naturen och vem som är duktigast att slipa på de gåvor man fått.Sen att det finns total skit inom både skönhetstävlingar och idrott är en annan grej. Är det mitt barn med, så tar jag ansvar för mitt barn, och märker jag att det går förlångt, kan man ju backa ur.
    Vad är skönhet egentligen då?
  • Trocadero
    Missimo84 skrev 2009-01-13 12:51:35 följande:
    Tycker det verkar kul, och hade jag en dotter skulle hon få täva om hon vill. Men däremot skulle jag aldrig "pusha", och dessutom skulle jag hea tiden upplysa om vad skönhet egentligen är.Anser att skönhetstävlingar och idrottstävlingar egentligen är samma grej, man tävlar om vem som fått mest begåvning av naturen och vem som är duktigast att slipa på de gåvor man fått.Sen att det finns total skit inom både skönhetstävlingar och idrott är en annan grej. Är det mitt barn med, så tar jag ansvar för mitt barn, och märker jag att det går förlångt, kan man ju backa ur.
    Kan man backa ur om man hjärntvättat ungen så att den tror att det enda som är viktigt i världen är att vara finast, är man inte det så duger man inte?

Jag har två döttrar och det skulle aldrig falla mig in att lägga värde i deras utseenden eller klä ut dem till dockor.
  • Decnet

Men snälla tänk efter lite nu.. Om det verkligen verkligen verkligen VAR som ni beskriver att vareeeeenda unge hjärntvättas, skälls på och tvingas om vart annat och det är så avskyvärt som alla säger.. jag menar..

ni tror inte nån eller någon gått in och försökt stoppa skiten, med tanke att det börjar likna samma rang som barnuttnyttjan? Utyttjan av barn i sitt eget egos välmående etc etc etc..

och om ni nu inte kan hålla med om att det verkligen ÄR så att VARJE barn som är med i nån skönhetstävling påtvingas på samma sätt måste det juh då samtidigt finnas barn som INTE tvingas på varje sätt..

och helt plötsligt har vi en värld av barn som är med i skönhetstävlingar som INTE tvingas.. som INTE får skäll och så vidare.. alltså.. ALLT kan juh omöjligt vara piss eller hur? Sen att det finns undantag som tyvärr drar ner resten i skiten ja.. sånt är livet..

skall ni diskuttera hårdhänta uppfostrningsmetoder anser jag väl att konståkning med skridskor är fan så många resor värre än nån sketen "pageant" med nån klänning och 10 meters gående med ett leende på läpparna..

• YokohamaNr2

Alltså detta är ju big big business i USA det kostar upp emot 10000 kr att delta och prispengarna är STORA så varför skulle de vilja stoppa det? Mammornas argument är ju ofta att dte hjälper barnen i framtiden och lär dem att bli uttåtriktade mm

Helt sjukt och oansvarigt!

• Duncan

Jo jag anser att allt är "piss" med skönhetstävlingar för barn och går inte in i diskussioner om andra sporter - det finns negativa saker där oxå

Decnet skrev 2009-01-13 13:33:50 följande:
    Men snälla tänk efter lite nu.. Om det verkligen verkligen verkligen VAR som ni beskriver att vareeeeenda unge hjärntvättas, skälls på och tvingas om vart annat och det är så avskyvärt som alla säger.. jag menar.. ni tror inte nån eller någon gått in och försökt stoppa skiten, med tanke att det börjar likna samma rang som barnuttnyttjan? Utyttjan av barn i sitt eget egos välmående etc etc etc.. och om ni nu inte kan hålla med om att det verkligen ÄR så att VARJE barn som är med i nån skönhetstävling påtvingas på samma sätt måste det juh då samtidigt finnas barn som INTE tvingas på varje sätt.. och helt plötsligt har vi en värld av barn som är med i skönhetstävlingar som INTE tvingas.. som INTE får skäll och så vidare.. alltså.. ALLT kan juh omöjligt vara piss eller hur? Sen att det finns undantag som tyvärr drar ner resten i skiten ja.. sånt är livet.. skall ni diskuttera hårdhänta uppfostrningsmetoder anser jag väl att konståkning med skridskor är fan så många resor värre än nån sketen "pageant" med nån klänning och 10 meters gående med ett leende på läpparna..
  • mIxad

Jag skulle absolut låta mina barn tävla! :) Det är samma som fotboll, ishockey eller vilken sport som helst, den som är bäst vinner :)

Svar på tråden Vad tycker du om skönhetstävlingar för barn?