• busan123

förhindra lock för öronen och annat obehag för bebis vid flygresa?

Hej!
    Vi ska flyga med vår då 1 åriga dotter utomlands en vecka i Maj, är orolig över hur det går vid start och landning, med lock för hennes öron osv.. några tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 20:38
    oj, hamnade visst under fel kategori RESA MED BARN ska de ju va :)

• Svar på tråden förhindra lock för öronen och annat obehag för bebis vid flygresa?
  • Sicka1982

Det finns ngt man kan köpa på apoteket som man stoppar in i öronen!

• santanas

Ni kan ge henne välling i flaska vid start och landning och sen finns det några näsdroppar att ge som gör att trycket minskar.
    Vi flög med vår 11 månaders i höstas och han hade slutat amma så vi använde flaska och jag märkte aldrig av något.

• gullegrynen

Jättebra att se till att hon suger på något, napp, vattenflaska eller dylikt. För större barn funkar tuggummi jättebra! Flög senast till Egypten över jul och mina 4 barn tuggade allihop. 4,5 år till 13 år. Det viktigaste är när planet sjunker inför landning, uppstigningen brukar gå rätt bra!
    LYCKA TILL och trevlig resa!

• gullegrynen
    Svar på #4
    Ja, nässpray är oxå toppen! Särskilt om de är förkylda...men även annars. Fast då inte koksalt utan tex Otrivin för barn!
  • busan123

Oj va snabbt det gick o få svar, toppen :) tack för alla tips!!

• 4u2

det finns speciella öronproppar som jämnar ut trycket i öronen, tror dom har dem på apoteket.
    även på en del flygplatser finns dom,dom heter EarPlanes.
    Dottern tycker dom är bra.

• clavis

Börja ge barnet alvedon dagen innan och fortsätt ge enligt ordination, ge sista dosen en timme innan planet lyfter. Detta för att alvedonet ger bättre verkan när det redan finns i kroppen. Det var bvc som tipsade mig om detta när vi skulle flyga till Paris. Komplettera med nässpray för att vara på den säkra sidan.
    Lycka till och ha en trevlig resa!

Svar på tråden förhindra lock för öronen och annat obehag för bebis vid flygresa?