• Välkommen till mej

Skulle ni låta era barn "hänga" på mitt ställe?

Har funderingar över att öppna någon form av café, smörgåsbar, tillhåll helt enkelt för ungdomarna i vår by. Dom har INGENSTANS att "hänga" och det resulterar i en massa spring ute om kvällarna, förstörelse m.m

Vi har ett café i byn men hon stänger kl 18.00 och det är ju ofta vid den tiden ungdomarna vill träffas och umgås, efter läxor och kvällsmat..

Eller har jag fel? Skulle ni uppskatta ett sådant ställe om ni inte hade något där ni bor?

Hjälp mej gärna med fakta och ideér kring detta. Säg vad du tror på och hur man kan gå till väga. Finns det något ekonomiskt stöd man kan få? M.m m.m m.m

• Svar på tråden Skulle ni låta era barn "hänga" på mitt ställe?
  • lovemyboys
    Välkommen till mej skrev 2009-01-15 19:05:01 följande:
    lovemyboys skrev 2009-01-15 19:01:42 följande: Tiderna jag funderat över är väl ca 13-21 kanske.. fredagar och lördagar kan man ju ha öppet till 22.00. Sen har jag en tanke på att allt ska kosta 10 kr.. läsk, mineralvatten, kaffe, latte, cappuchino, smörgås, chokladbulle (stora) Är det fel? För dyrt?
    Tycker jag låter som en bra ide....
    men måste du öppna så tidigt tror du...vilka åldrar ska du ha...eller kan man välja det??
    Man vill ju inte att det ska bli en lekstuga eller ett fritids heller...men annars tycker jag att tiderna låter toppen!!
    Familjen KALOW....min alles egen..
  • Välkommen till mej

lovemyboys skrev 2009-01-15 19:13:15 följande:

Tycker jag låter som en bra ide....men måste du öppna så tidigt tror du...vilka åldrar ska du ha...eller kan man välja det??Man vill ju inte att det ska bli en lekstuga eller ett fritids heller...men annars tycker jag att tiderna låter toppen!!
    Jag vet inte.. men skolorna slutar som tidigast kl 13 här.. och det är ju inte så många som har föräldrar hemma när de slutar så de kanske skulle välja att gå dit för att umgås!
  • Välkommen till mej

lovemyboys

Ni får flytta hit så slår vi våra kloka huvuden ihop och så blir allt skitbra!

• lovemyboys
    Välkommen till mej skrev 2009-01-15 19:17:36 följande:
    lovemyboys Ni får flytta hit så slår vi våra kloka huvuden ihop och så blir allt skitbra!
    Hm....nja...jag som ÄLSKAR mitt Hunnebostrand...Generad

Men ni kan ju komma hit dåFörvånad...hehe
  • Välkommen till mej

Nja, äsch vi öppnar ett internetcafé istället så kan vi ha det tillsammans! Bra va?

• Reglementet

Fast, det är ju inte bara att öppna, det måste ju gå runt med. Om det blir väldigt billig läsk osv, så kanske du inte har råd?

• lovemyboys
    Välkommen till mej skrev 2009-01-15 19:29:08 följande:
    Nja, äsch vi öppnar ett internetcafé istället så kan vi ha det tillsammans! Bra va?
    Smart hörru...det kör vi på!!Flört
  • nano

Tycker iden låter jättebra!
    Ta itne för billigt för fikat som någon påpekade, det måste ju gå runt också.
    Kanske ha öppet senare på fre/lör för att undvika att de sen blir hängande på stan? Men det kanse inte är möjligt. Gäller att ha nåt "kul" i inredningen som lockar också, vet itne om biljard är ett alternativ mycket poppis bland ungdommarna här.

Jag skulle lätt komma och jobba gratis om det var så långt

• Välkommen till mej

Inga fler som vill tycka till?

• princess of woolfs

Tycker det låter som en utmärkt ide som passar i de flesta småstäder, eftersöker faktiskt en här i min stad för ungdomar att "hänga" kring, som motpol till att dra på stan. Ser gärna längre uppetider på typ fre-lö, fast då skulle du ju kunna öppna senare, typ när andra cafeer stänger, vad kan det vara, kl15..?
    O om du tänker dig ungdomar efter skolan slutar kanske enklare smörgåsar o inte bara fika skulle va bra, typ ostfrallor, leverpastejsmörgåsar etc? Och jag tycker nog ändå att så låga priser som möjligt håller i längden, för om det är billigt desto fler som kommer. Sen ett biljardbord, eller om det finns plats, varför inte ett pingisbord? Lite kortlekar, kanske låna tidningar från biblioteket (vet inte om det är ok).
    Jättebra ide iaf, stort lycka till

• FlowerPowerMama

Jag skulle tycka att det var en kanonidé om jag hade haft tonåringar (är 8 år dit)! Men 13 tycker jag är lite tidigt att öppna, och allra helst om du själv ska jobba där alla dagar i veckan. Runt 17 skulle jag ha öppnat, tror jag, och ha öppet till 21/22 beroende på dag.
    Har inte så mycket idéer direkt, men måste iallafall säga att det är ett kanobra initiativ!

~K~Ä~R~L~E~K~
  • nano

Man kan väl alltid köpa egna tidningar och låna ut? Typ nån speltdining och veckorevyn som kan finna till låns. Det blir ju bra inköp en gång i mån iaf på kanske 150kr så det borde ju överlevas.
    Korlekar och pingisbord är ju superbra ideer (särskilt kortlek=liten och billig )

Svar på tråden Skulle ni låta era barn "hänga" på mitt ställe?