• Flerbarnstokan

Hur citerar man - får grå rut med tidigare persons text?

Det är ju vanligt att man vill svara på någons inlägg. De flesta klipper då in denna text och får den gråmarkerad. Hur gör man det? Jag har kört ctrl C och ctrl V, men då blir ju inte texten gråmarkerad. Eller måste man ha plus för att det skall fungera?

• Svar på tråden Hur citerar man - får grå rut med tidigare persons text?
  • Flerbarnstokan

HeaR skrev 2009-01-17 14:08:59 följande:

uppe i högra hörnet på varje inlägg, där tiden det publicerades står, finns också tre ikoner. Den rosa med handen är för anmäla. Den vita med munnen är för att svara (tror att man inte citerar men att det står "svar på nummer 12" eller nåt) och den som ser ut såhär "/\ är för att citera. Klicka ¨på den så kommer hela inlägget ner i svarsrutan.
    OJ! Tack för snabba svar!!! Hade inte förstått att de där tecknen i hörnet var till för något. testar nu och hoppas att det fungerar. Tack igen!
  • Mother of 5

Sara Li skrev 2009-01-17 14:07:46 följande:

Du klickar bara på den lilla "knappen" med "A på, som finns ovanför varje inlägg.
    Ville bara testa jag med haha...
  • Sara Li

Hmm undrar just om ni som inte sett att det var ett A hade sagt att det var ett upp och nervänt A om det hade varit ett V...

• Mother of 5

Sara Li skrev 2009-01-17 15:42:43 följande:

Hmm undrar just om ni som inte sett att det var ett A hade sagt att det var ett upp och nervänt A om det hade varit ett V...
    Jag förstår inte heller hur man kan missa att det är ett A...
  • Sara Li

Nej, varför krångla till det?

Mother of 5 skrev 2009-01-17 15:44:38 följande:
    Jag förstår inte heller hur man kan missa att det är ett A...
  • smurfis75
    Nej, varför skulle man ha sagt det? Då hade det ju varit ett V? Och krångla till det, har verkligen inte sett att det var ett A Fundersam Får väl skylla på dålig syn då jag inte sitter med näsan tryckt mot skärmen.
    Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Sara Li

Ingen aning... det är ju ett A nu men ändå trodde folk att det var ett V som var upp och ner.

smurfis75 skrev 2009-01-17 15:59:56 följande:
    Nej, varför skulle man ha sagt det? Då hade det ju varit ett V? Och krångla till det, har verkligen inte sett att det var ett A  Får väl skylla på dålig syn då jag inte sitter med näsan tryckt mot skärmen.
  • orpan

Sara Li skrev 2009-01-17 16:42:25 följande:

Ingen aning... det är ju ett A nu men ändå trodde folk att det var ett V som var upp och ner.
    ja ni gott folk, vi har ju iaf hittat knappen alla...
  • orpan

men vad är det för skillnad mellan att citera och svara på ett inlägg?

Svar på tråden Hur citerar man - får grå rut med tidigare persons text?