• maugu

Mamma och pappa som jobbar och bor i två olika länder?

Hej!

Jag undrar om det finns några fler mammor och pappor här på FL där mamma jobbar/bor kvar i sitt land (Sverige för min del) och pappa i sitt land (Österrike i vårt fall). Känner mig lite ensam om den udda lösning

Vi är gifta och har två gemensamma barn men jag har oxå två barn i en tidigare relation som har sin pappa som boförälder men vi har gemensam vårdnad.

Det fungerar bra just nu för oss men det vore roligt att få ventilera med någon annan familj om sådan finnes här på FL..
    Skriv gärna en rad..

Fyra Mirakel: J97-J00-G07-L08
  • Svar på tråden Mamma och pappa som jobbar och bor i två olika länder?
  • lily77

Hej!

Jag har själv letat efter ett inlägg kring det du skriver om, men de är sällsynta. Har skickat dig ett meddelande via din "inbox"...

Mvh

"lily77"

• FreeForAll

Hej! Försökte gå in på din sida och skriva i gästboken men det gck inte...

I alla fall...vi har det som ni! Jag och min man bor isär ett tag, jag i Sverige och han i England. Vår son bor i Sverige med mig.

Vi bodde i England ett tag men bestämde oss för att flytta till Sverige så att jag fick plugga. Väl här var det svårt för honom att få jobb så han fick åka tillbaka till England igen.

Hör gärna av dig!

• Exelle

Jag bodde ett tag i Sverige med våra barn, medan min man blev kvar i Tyskland för att jobba vidare. Det blev pendling för hans del över helgerna (dock inte varje helg!). Var jättejobbigt och stressigt för hans del. Det var väl ok annars, men det höll inte i längden. Till slut gav han upp och kom till Sverige han med.
    Efter ett tag flyttade vi dock tillbaka till tyskland, p g a jobb.
    Att leva i två olika länder går väl i ett par månader, men är nog ingen bra lösning, särskilt inte för barnen.

• Liei

hej!
    jag har det samma! min sons pappa bor i england och jag o sonen (2,5 år)i sverige sedan aug, innan dess england sedan några veckor efter sonen föddes. Jag jobbar här och han där. Vi vet inte om vi skall separera aller försöka och flytta ihop igen...det är ingen lätt grej..
    hur ofta träffar era barns pappor barnen? min kommer ca var tredje helg, och jag o sonen har varit där över jul i några veckor och skall åka 2 veckor i april.

• maugu

Tack för att ni delar med er av era erfarenheter..
    Jag har två tjejer som bor kvar i Sverige med sin pappa-vi har daglig kontakt med chatt/telefon och kommer snart ses i 2 veckor (ca 2 månader mellan besöken).De är 9 och 12. Det går upp och ner och jag måste tillsammans med dem/med maken till de två små barnen ta beslut om hur framtiden skall bli. De större tjejerna går ju i skola så det är ej lätt att träffa dem annat än på lov..De två små barnen kommer följa med mig till Sverige om det blir så och då får pappan till dem pendla -kommer isåfall till Sverige ca var sjätte-sjunde vecka (pga hans jobb).Vi lever dag för dag,vecka för vecka i detta och provar oss fram. Jobb är ju en förutsättning för relation och om jag förstått era inlägg rätt så är det ju därför man stannar i resp land.Finanskrisen gör ju ej heller att det blir lättare att flytta och söka jobb..

• Liei

i mitt fall så började det med att vi inte kunde komma fram till var vi skulle bo, eng eller sv...och detta har pågått så länge att det tärt på vårt förhållande jättemycket, och för att göra en lång historia kort så beslutade vi att jag o sonen skulle flytta hem till sverige på prov, medans sambon skulle bo kvar i eng. Han har väldigt svårt att lämna sitt jobb och dom karriär möjligheterna som finns där, han tror inte vi alla tre skulle klara oss här i sverige.. =(

• FreeForAll

Vi försöker träffas en vecka varje månad, varannan åker vi dit och varannan kommer han hit. Nu har det gått lite längre då min man har slut på semesterdagar men den 25e mars åker vi dit och sen följer han med oss tillbaka och firar påsk här.

Vi flyttade till Sverige allihop samtidigt men han hade svårt att få jobb här så det blir nog så att vi flyttar tillbaka till England snart. Hoppas jag.

• FreeForAll

Vi försöker träffas en vecka varje månad, varannan åker vi dit och varannan kommer han hit. Nu har det gått lite längre då min man har slut på semesterdagar men den 25e mars åker vi dit och sen följer han med oss tillbaka och firar påsk här.

Vi flyttade till Sverige allihop samtidigt men han hade svårt att få jobb här så det blir nog så att vi flyttar tillbaka till England snart. Hoppas jag.

• cmolin77

Hallo Maugu!
    JAg känner ju en
    Pendlar mellan München o Sthlm. 2 barn pa varje plats.

Och jag förfölker dej inte

KRAM

• maugu
    cmolin77 skrev 2009-02-27 15:13:06 följande:
    Hallo Maugu!JAg känner ju en Pendlar mellan München o Sthlm. 2 barn pa varje plats. Och jag förfölker dej inte KRAM
    Jodu-det tror jag Skulle inte du kunna vidarebefodra min email till den personen?
    Kram
Svar på tråden Mamma och pappa som jobbar och bor i två olika länder?