• Mellanmjölkens land

Hur många armhävningar klarar du?

Tränar med en grupp träningsgalningar så jag tror att jag fått en lite skev bild av hur många armhävningar som det är normalt att klara. Snälla hjälp mig reda ut begreppen så jag vet om jag ska gå omkring och känna mig svagast i världen!

Hur många armhävningar klarar du? Är du tjej eller kille? Gör du dem på tå eller knä?

• Svar på tråden Hur många armhävningar klarar du?
  • Micke54

Edit 72 åringen på länken i aftonbladet

• Missimo84

Inte en enda Vare sig på knä eller tå

• hemliga lotta

Runt 20-25 brukar jag klara, tror det är rätt mycket för att vara tjej, särskilt om man är 72

• Mellanmjölkens land

Jag siktar på 40-50 på tårna innan vårterminen är slut. Målet för killarna är 50 men de har ju lite lättare att bygga muskler än vad jag har.

Försöker göra några armhävningar varje kväll som jag inte tränar förutom lördagar när jag är ledig. Inte så många att jag blir svettig utan bara tills det precis börjar ta emot och vara lite jobbigt. Just nu är det kanske 10 men jag räknar med att det blir fler allteftersom.

• Bejbibloggen

40.
    20 på tårna och 20 på knäna, varje morgon.
    Ligger i hårdträning för att komma i en tärnklänning i juli. Vilket jag kan se mig i månen efter nu eftersom jag är ... på smällen...

Så var det med det.

• Gung Ho

Ca 30, jobb och barn tar ut sin tull av träningstid.. (fast nu har jag dragit igång ju jutsun igen).

Min styrka har dock alltid suttit i benen (efter åratal av Thaiboxning och vad som kändes som miljoner upphopp)...

• Mrs Moneybags

Vi brukar göra 60 st när vi tränar, men då tar vi en paus, så 30 gör jag i sträck från tårna. Detta är också EFTER att vi har tränat bröstmusklerna med 4 olika övningar innan både i maskin och med lösa vikter :-/

Från början kunde jag inte ens göra 5 från knäna, men nu går det som en dans!!

• Xlr8

Mellan 5-10 på var hand.

Båda händerna 30+ (pinsamt otränad nu)

Knäna orkar ej räkna tar för lång tid.

Har gjort 1 handstående.

Svar på tråden Hur många armhävningar klarar du?