• Majras

    Vi som fick barn i juli 07 del 7

    Jaha tjejer, dags för yttligare en tråd där vi kan följa våra juli och augusti barn

    VÅRA JULIBARN:

    Elinville - Maja 3/7 -07

    Nathaolasse-Theo 4/7

    EJN - Victor 7/7 -07

    Nogula - Ella 16/7 -07 (Nora -99, August -03)

    Nemia noj - Novah 23/7 - 07 (Naomi -06, Olivia -03)

    Pusselbiten86- Thias 24/7- 07 ( Noah - 06, Bebis BF- 09)

    ee06 - Lukas 27/7 - 07

    Majras - Maja 30/7-07 (Rasmus-05)

    Vallmar-Markus 2/8

  • Svar på tråden Vi som fick barn i juli 07 del 7
  • ee06

    Lukas blir också skogstokig om han inte får som HAN vill. Ibland förstår jag inte ens vad han vill :/ Svårt...

  • elinville

    Här är en till! Maja skriker och stampar när hon inte får som hon vill, fast det har hon gjort o felra månader nu. Envis som tusan!! Nytt är att hon försöker samla poäng genom att låstsas hon bli ledsen på riktigt, hon riktigt kämpar med att klämma fram några tårar..svårt att låta bli att skratta


    Maja 070703
  • Majras

    Gud så trött jag är på Maja som aldrig är glad längre, det är bara gnäll och tandagnisslan hela dagarna förutom när hon är på dagis, där är hon världens solstråle.

    Hur har ni andra det?

  • ee06

    Vi har det ganska bra, lite jobbigt att sysselsätta Lukas på dagarna bara. Känns som om han blivit väldigt bestämd på slutet, han ska bläddra i ngn tidning när han äter, jag ska sitta bredvid när han leker, helst jaga honom jämt och råkar jag gå iväg en stund kommer han och drar mig i handen för att följa honom tillbaka till det han höll på med. Han pratar inte så mkt än vilket jag tror gör honom frustrerad, han pekar än hit än dit och blir såklart arg när jag inte förstår vad han vill ha. Trots en del missförstånd o tårar får jag massor av kramar och underbara skratt om dagarna. Så mkt tokiga saker ett barn kan hitta på =)

    Va på UL i veckan som var och allt såg bra ut =) Snart halvvägs men längtar redan massor tills bäbisen kommer ut.

  • elinville

    Min Maja är också otroligt bestämd! Det ska vara som hon vill annars j-a rent ut sagt Jag börjar tro att hon redan är på väg in i 2 års trotset och är hon inte det bävar jag för när hon kommer dit :p

    Hur mkt pratar era små? Maja har ganska många ord, men använder bara ett fåtal dagligen. Fråga man om vad olika saker heter kan hon många, men sen använder hon inte dom...som tex lampa. Är vääääldigt sällan hon säger lampa bara så där. Men hon har blivit en riktig härmapa, härmar mkt man säger fast hon inte har en aning om vad det är. OCh favortleken är fortfarande att peka på massa olika saker och bilder och så ska jag säga vad det är för nåt.

    ee06: Är sååå avis på dig!! Vi ska börja till sommaren, kan knappt vänta!


    Maja 070703
  • EJN

    oj så dålig på att skriva jag har varit!
    har haft fullt upp känns det som, jobbar 75%, precis lagom, men det tar ett tag att vänja sig sig vid den nya vardagen, märker jag.

    Här är nog 2-årstrotset på god väg anar jag. Victor kan bli fullkomligt skogstokig ibland när det inte går hans väg, och han gör massa saker enbart för att retas och få en reaktion. men oftast går det att tala honom till rätta, eller så bara vi struntar i honom när han får ett utbrott och då lugnar han ner sig ganska fort.

    Idag var jag så stolt över honom, han satt inne på sitt rum och lekte själv en lång stund medans jag städade, men sen fick jag ju se att ungen hade fått tag på en toarulle och fläckt ut papper över halva rummet, suck...

  • ee06
    EJN skrev 2009-03-20 22:46:00 följande:
    Idag var jag så stolt över honom, han satt inne på sitt rum och lekte själv en lång stund medans jag städade, men sen fick jag ju se att ungen hade fått tag på en toarulle och fläckt ut papper över halva rummet, suck...
    Ja visst är dom underbara =)
  • elinville
    EJN skrev 2009-03-20 22:46:00 följande:
    Idag var jag så stolt över honom, han satt inne på sitt rum och lekte själv en lång stund medans jag städade, men sen fick jag ju se att ungen hade fått tag på en toarulle och fläckt ut papper över halva rummet, suck...
    Idag vaknade Maja före mig och jag låg och drog mig lite extra, hörde hon pysslade i köket och jag tyckte det var så skönt att hon kunde underhålla sig själv litemedans jag låg och drog mig. Ända tills jag gick upp och fick se att hon hade hällt ut ALL hundmat från säcken (7kg)...små små kulor ÖVERALLT! Dessutom hade hon plaskat glatt med vattenskålen och var dyngsur från topp till tå...
  • EJN

    sover era 07-or i spjälsäng ännu?
    Jag har börjat med ett expriment idag, lagt två madrasser som på golvet som victors nya säng, han tyckte det var ganska spännande, får se hur det funkar, spjälsängen står kvar i hans rum om han vill byta tillbaka.

    Egentligen kunde han ju ligga i spjälsängen, men han vaknar fram på natten och vill komma in till oss, så jag tänkte att nu kan han ju knalla in själv, men det kanske blir ett väldigt rännande....

  • elinville

    Vi bytte efter jul tror jag det var, vi har en sån säng från IKEA som man lätt bygger om och tar bort ena sidan av spjälsängen. På så vis blev det ju samma säng fast utan sida så att säga. Funkade från första natten! Och sååå skönt, för förr fick vi springa o hämta henne kl 04 när hon vaknade och ville in till oss...nu kommer hon tassandes själv istället med nallar och snuttar Ibland har vi ingen aning om vem som har lyft upp henne ens, hon bara ligger där mellan oss när vi vaknar. Dvs INGEN störd nattsömn överhuvudtaget!! Jag visste inte innan att jag faktiskt inte var utvilad eftersom jag hämtade henne på nätterna, där ser man

  • Majras

    Maja sover fortfarande i sin spjälsäng och vi har inte tänkt byta så länge hon inte protesterar.
    Blir nog om något år vi kommer byta

  • Majras
    ee06 skrev 2009-04-18 19:25:28 följande:
    Har ngn gjort det än? Så det inte blir flera samma?
    Tror inte det, då det isf borde vara länkat här
Svar på tråden Vi som fick barn i juli 07 del 7