• Svar på tråden Umeåmammor februari 2007
  • Sluring

    Snart påskhelg... längtar! Alice ska upp till pappa och jag åker ner till Sthlm. Har inte varit nere själv sen oktober 2006! :-O Det ska bli riktigt, riktigt roligt. Hoppas att ni alla får en bra helg. Glad Påsk!

  • sunnanå

    Hej hej alla!

    I dag var jag och kolla lägenhet på öersboda,en 5:a.Inte så tokig alls och nära jobbet också så vi får se vad som händer.
    Längtar verkligen till större.

    Hoppas ni alla fick en skön och härllig påsk.

    sluring- Va kul att åka till sthlm en sväng. Inte så ofta som man besöker storstan.

    Är det bestämt nån ny träff framöver?

  • Sluring

    Jag sitter och söker för att hitta något evenemang att gå på i helgen med Alice men hittar ingenting. Är det någon som vet om det händer något alls för barn i vår ålder på helgerna? Är leos och simhallen enda alternativen?

  • Cattiz79

    Sluring: Kolla in kulturcentrum för barn och unga dom har ju oftast öppet på lördagarna. Har 4H gården öppnat än eller blir det senare i vår?
    Annars är ju badet i holmsund och tropikhuset i holmsund alltid trevligt.

  • LunaLaban

    Idag fick C vara hemma. Han fick en cykel igår, en tvåhjuling med stödhjul. han ville absolut inte ha en trehjuling, farmor försökte sälja på honom en sån. Han ville alltså vara hemma och "cykla" idag. Det är skönt när man pluggar och inte har någon föreläsning eller annat man måste vara på, som idag. Jag kunde låta honom vara hemma och jag har faktiskt kunnat plugga lite ändå.

    Jag tänkte mig på Nolia Barn nästa helg. Zillah och totte ska vara där på lördagen och jag vill gärna se dem. Sedan tänker jag att C kanske kommer att gilla dem med :) Någon annan som tänkt sig dit?

  • Sluring

    Kulturcentrum är visst inte längre, verkar ha nåt sommaruppehåll. Nolia hade varit kul men jag är barnfri nästa helg. Typiskt va? haha.

    Ska spana in tropikhuset, vi var där i somras men då var hon nog lite för liten för att uppskatta det.

  • shioo

    Vi kommer säkert oxå att gå förbi nolia nästa helg. Är det både lördag och söndag?
    v75 brukar oxå vara något vi alltid går på denna helg så jag hoppas vi hinner med båda :)

    Nu ska jag iväg på lunch sen hämta Thor, blev tidig helg för mig!!!
    Hoppas på solsken och lite grillning!
    Ha en bra helg allihopa!!!!

  • Monchhichi

    Hur har ni det med trots-utbrott?
    Jag blir snart tokig här på dessa utbrott... Vi har en mycket bestämd ung man. NEJ! TYST! och SLÄPP! tycks vara favoriterna just nu. Känns som han snappar upp en hel del på dagis.. Svårt det där med HUR mycket han ska få bestämma tycker jag.

    Vad gäller utflykter så gillar vi badet i Holmsund! Verkar som vi åker dit på söndag. Det är perfekt tycker jag. Slappa i djungelpoolen och ha med sig fika.

  • katt tass

    Vi har haft trotsutbrott rätt länge nu, känns nästan som om det håller på att vända åt rätt håll igen efter alla NEEEJ, INTE HAAAA, HAAA DEEEN; INTE ÄTAAA, INTE SOVAAAA och storgrin. Vi pratade ihop oss om att vara konsekvent i alla lägen och försöka fråga Elin vad hon vill innan det blir en konflikt och det har funkat rätt bra hittills. Men fan va less man blir på detta tjorvande..

  • Sluring

    Det är inte så farligt än, jag väntar på att det ska bli värre faktiskt... med tanke på alla omställningar den senaste tiden. Hon blir mest arg när man avbryter henne i något hon gör, så jag försöker att "pejla läget" rätt så mycket. Tandborstningen är ju ett klassiskt nejmoment, ju mer jag jagar henne ju mer springer hon undan. Väntar jag en stund ger hon med sig. Jag väljer striderna, en del saker är inte värda att bråka om. Allting verkar handla om tid, ju mer tid och tålamod man har ju smidigare går det. Ska bli intressant att se hur det blir när jag börjar jobba heltid...

Svar på tråden Umeåmammor februari 2007