• Tvillingkaktus

Vi som födde i vecka 31+2

Mina tjejer kom med buller och brak vecka 31+2. Idag är dom 2 mån och allt går bra.
     Någon mer som födde sitt/sina barn i v 31+2 eller någonstans däromkring?
    Ska vi följas åt?

Thea och Tindra är min värld!
  • Svar på tråden Vi som födde i vecka 31+2
  • Lilla  Bebisen

ja har inte fött så tidigt men de kanske blir att läkarna måste ta ut mitt barn tidigare pga av att ja behöver operera hjärtat.. så ja undrar lite hur de går för barn som e födda runt vecka 32.. har de gått bra för er? behövde era barn mycket hjälp av maskiner o sånt o hur länge?

• MammatillVidar

Vår son Vidar fick av okänd anledning bråttom ut och kom till oss vecka 31+6 efter akut kjesarsnitt. Vägde 1821 gram och var 42 cm lång. Han låg i kuvös en vecka med syrgashjälp. Hade problem med lungorna i början och det va gränsfall att han skulle komma i respirator om han inte hade svarat på medicinen han fick mot lungsjukdomen han bar på. Men hann klarade sig ifrån det. Skönt!
    Han hade däremot mycket syredippar när cpap:n blev urkopplad, han blev både blå och likblek, syret sjönk lågt och hastigt, men han var ju ständigt övervakad. Men jobbigt var det. Han var i akutrummet/övervakningsrummet i ca 3½ vecka innan han kom in på vårat familjerum. Vi åkte hem efter 5 veckor på sjukhus. Han har mått prima sen dess, haft en dunderförkylning i november och då fick vi fara in och inhalera två gånger sen fick vi hem astmamedicin som han ska ta nu över vinterhalvåret, förkylningsastma tror man. Hoppas det går över. Han är annars en väldigt pigg och busig liten kille på snart 8 månader.
    /Emelie

• Alfy85
    Svar på #2
    Hejsan! Fick våran son i v 31 med katastrofsnitt vägde 1100g o va 38cm.Föddes med ett hål i hjärtat men som nästan växt igen nu men ska på ultraljud om ett år igen.Idag är han 13 månader och mår utmärkt, har inte vatt sjuk en enda gng förutom lite täppt i näsan.
  • hannapanna85

hej! mina tvillingtjejer är födda i vecka 31 plus 2. de låg i samma fostersäck och var tvungna att tas ut pga att de hade gjorde en knut på varandras navelsträngar. visste tidigt i graviditeten att jag inte kunde gå längre än v 32 eftersom risken var stor att trasslade in sig. de blev 6 månader den 10 januari och allt har gått toppen!

Svar på tråden Vi som födde i vecka 31+2