• 2 underverk

Tips på aktiviteter i Malmö för 3 åring som ÄLSKAR musik?

Hej!
    Tänkte att vi föräldrar till barn som ÄLSKAR musik och rörelse kan utbyta lite tips om aktiviteter i Malmö området.
    Jag själv söker någon aktivitet till min 3åring som älskar musik och rörelse. Har kollat barndansklasserna men de flesta är från 4 år. Dansstudion nr 1 har dock från 3,5 år. vet inte om hon är så jätteintresserad av dans bara, skulle helst varit sång också.. Tacksam för alla tips! Skulle gärna vilja höra från er som har någon erfarenhet av barndans i malmö.

• Svar på tråden Tips på aktiviteter i Malmö för 3 åring som ÄLSKAR musik?
  • Söderböna

Nu har jag inte koll på Malmö, men vet hur barndans ofta ser ut här i Stockholm...

Den barndans som jag känner till (som jag gick på som liten och gått på med pluttan) har inte BARA varit dans. För så pass små barn brukar musikglädje (inklusive sång) stå i centrum. På pluttans barndans har de en pianist som spelar och i en del övningar skall de lyssna efter hur han spelar för att exempelvis låtsas vara olika djur (björnar, fåglar, ormar osv).

Härlig musikglädje! Så kolla hur upplägget för barndansen ser ut - det kan vara helt rätt!

• 2 underverk

Söderböna; tack för tipset!
    Jag har kollat upp några olika dansskolor i Malmö som har barndans. Eftersom hon ännu inte är 4 år kollade jag på Arnbergs och Dansstudio no 1 som också har Mamma/Barn dans som man skulle kunna börja på. Någon som vet något om dessa?

Svar på tråden Tips på aktiviteter i Malmö för 3 åring som ÄLSKAR musik?