• Henrik 20

Vad tar en flyttbyrå för att transportera en säng!!

Hej

jag undrar om nån vet vad det kostar att leja en flyttningsbyrå eller ett åkeri för att transporter en sång från Stockholm. Den ska transporteras 45 mil från stockholm till en liten stad sägenens storlek är 200x124 cm och jag undrar om nån vet vart man kan få tag i embalage till sängen och vad det kostar om ni känner till några bra åkerier eller flyttningsbyråer så tar jag tacksamt emot tips angående transporten av sängen så ska den hämtas hemma hos en privatperson och köras hem till en annan privatperson och är även intresserad av att kanske flyttgubbarna packeterar den å vad skulle priset bli då
    Anledningen för att jag funderar att kosta på den en transport är för att nypriset på sängen var 8500kr å den fortfarande är i nyskick

Tack på förhand för era inlägg

• Svar på tråden Vad tar en flyttbyrå för att transportera en säng!!
  • Isnogood

Hm... kan tyvär inte svara på din fråga...men jag kan tänka mig att det kan bli bra kostsamt att leja en flyttfirma för detta...
    -Om jag vore du så skulle jag nog kolla upp olika åkerier...dom kanske har vägarna förbi dit där den ska, och dom kör ju många olika saker sammtidigt så då kan det ju bli mycket billigare.
    -Dom kanske kan ge tips o råd om vart ni kan få tag embalage också...

• Anonym (...)

Har du kollat på bussgods.se?
    Sen finns ju JetPak, dom kör ju åt Ikea och en del privat.

• Anonym (flyttis)

Jobbar på en flyttfirma och vad jag skulle behöva veta är

Från vart till vart (stad) samt hur många trappor det är på lastning resp lossningsstället.
    Det kostar inget att ringa o fråga en flyttfirma o mitt tips är att ringa till flera.

Skicka absolut inte med DHL, Scenker el Bussgods då de ej är bra på just bohag.

• Anonym

kan du inte leja någon polare att köra sängen på ett släp med kåpa om du inte har bil själv? Det finns släp man kan hyra och som man inte behöver lämna tillbaka på samma ställe som man hyrde det utan istället lämna på närmaste ställe som hyr ut åt samma kedja. Tror ok/Q8 hyr ut släp av den typen.

Då behöver det inte bli så dyrt, tror en flyttfirma kan ta ganska rejält betalt för den tjänsten.

• Anonym (flyttis)

Om du väljer en flyttfirma som har en transport åt det hållet blir det definitivt billigare att leja än att göra det själv

Svar på tråden Vad tar en flyttbyrå för att transportera en säng!!