• fiskbullen

ensam som ung mamma?

Jag är en ung mamma, 18 år och har en liten kille som nu är en månad gammal. Det är först nu som jag har börjat känna mig så säker att jag gör utflykter med min lilla kille, och har börjat känna mig ensam... Alla vänner pluggar ju eller jobbar på dagarna, och jag har ingen att utbyta tankar om föräldraskapet med...

Jag undrar hur ni har gjort ni unga mammor? Är det någon som har varit på Xist öppna förskola? Har ju ett år framför mig nu att vara hemma med min lilla älskling, och jag har redan tröttnat på att ta barnvagnspromenader själv :P

• Svar på tråden ensam som ung mamma?
  • pussgurkan86

ok synd att du inte bodde i skåne. då kunde våra barn leka lite när dom är större. min tjej är 7 veckor.

• fiskbullen

mm skulle varit kul :)

• Mallory

Jag var som du 18 när jag fick min första började gå på öppna förskolan, där fanns även en grupp riktad till unga mammor så där träffade jag andra som var unga och hade barn! fast själv var jag alltid yngst

• fiskbullen

Får testa gå till öppna förskolan här då, känns lite nervöst bara :P Måste man vänta tills lillen blir lite äldre först kanske?

• Mallory

Jag började gå när han var nån månad bara, skönare att börja gå då tror jag, iaf om man ska lära känna nån, slippa springa efter en unge som härjar

• Juhanna

Det finns ju öppna förskolor runt om i stockholm som brukar ha en dag då det bara är öppet för unga föräldrar. Du kan ju höra på bvc om det finns något i närheten av vallentuna.

xist finns inte längre

• fiskbullen

ja det ska jag fråga om :) tack för hjälpen

• Karin L

Jag bor också i Vallentuna, Bällstahöjden min dotter fyller snart 1 år. Jag går på bvc i Täby Kyrkby där har de mammagrupp, de har de väl i Vallentuna också? Uppe på torget i Bällsta vid tågstation kragsta så har de bebiscafe en gång i veckan, jag tror det är kyrkan som håller i det. Sen kan du ju kolla upp vilka dagar på öppna förskolan som är för mindre barn. Jag är 26 år men känner mig nästan som 18 år, skriv gärna meddelande till mig om du vill!

• Petrellie

Jag är gammal nu (35) men var 17 år när jag fick mitt första barn. Jag var ensam med honom de första fyra åren och det var inte alltid så lätt men det har gått jättebra och idag är han är fin 18-åring.

Jag har nu fått mitt andra barn, hon är 5 månader nu, och det är en helt annan upplevelse förstås.

Hur som helst, jag har ju erfarenhet av det du går igenom och om du vill fråga om något eller bara prata får du gärna höra av dig. Jag bor också i Stockholm.

Svar på tråden ensam som ung mamma?