För tunn livmoderslemhinna?
Gjorde VUL idag på dag 14 och min slemhinna var bara 6mm...förra gången var den 7 mm på dag 12.
Räcker 6 mm för ett bli gravid? :(..tycker det låter tunnt..
Gjorde VUL idag på dag 14 och min slemhinna var bara 6mm...förra gången var den 7 mm på dag 12.
Räcker 6 mm för ett bli gravid? :(..tycker det låter tunnt..
Hur gick det för dig Liviakiri? Jag fick mens iaf..Nu har jag varit på nytt VUL och har bara 6 mm slemhinna denna gång också (treskiktad)..
Har inte varit inne här på ett tag, så det är därför jag inte har svarat...
Jo, mensen kom som ett brev på posten förra månaden :(
Hur gick det för dig?
Har kört en omgång med Pergo och Ovitrelle nu med, och har BIM på fredag/lördag. Fast jag känner mig inte det minsta gravid :/
Gjorde inget VUL den här gången, så jag vet inte hur det egentligen låg till med varken mina äggblåsor eller slemhinnan.
Jaja, så länge det är ett par dagar tills BIM så finns det ju alltid ett litet hopp.
Håller tummarna för både dig och mig!
Kram
hej,
Om man har för tunn livmoder slemhinna, har man sparsammare mens då också? Efter dottern har jag inte lika riklig mens som innan och har svårt att bli gravid.
nej det har nog inget samband..
Jag har haft väldigt sparsam mens de senaste gånger som jag har ätit pergo och har trott att detta beror på att min livmoderslemhinna har växt dåligt och varit ganska liten. Men så är det alltså inte då? När jag åt p-piller hade jag blödning i ca 5 dagar och denna mensen blödde jag endast i 2 dagar. Vad beror det på om det inte är livmoderslemhinnan?
jaghetersophia: Hej! kanske kan du hjälpa mig eller ngn annan son läser... Äter första pergo-kuren och igår på gyn fick jag veta att ett ägg ev släpper om 2-3 dagar. Min slemhinna var alldeles för tunn (vet inte hur, men under 6 mm) och gårdagens fltytningar var vattniga. Idag har jag typiska äl-flytningar och undar om det betyder att slemhinnan har en chans att växa till? Eller kanske slemhinna och flytningar inte har ett samband alls? Min gyn sa att slemhinnan bör vara iaf 6 mm.
Mycket förvirrat märker jag.. men frågan är alltså: Betyder äl-flytningar att slemhinnan blir tjockare??
Men vad konstigt......jag har alltid haft problem med att få till en tjock slemhinna inför ett IVF eller FET.....och nu denna gång så fick jag äta pergotime just för att det då bildas fler ägg...och när äggstockarna stimuleras på det sättet så påverkar det även slemhinnan på ett positivt sätt......
Den här gången var slemhinnan tjockare och bättre sa läkaren.....så vad ska man säga? Det är tydligen olika besked man får av läkare...
Ska göra ett FET i morgon...hoppas det äntligen lyckas...
Kram C
Om ni är intresserade av hur man gör slemhinnan tjockare så har jag ett tips. Testat allt möjligt utan resultat. Bland annat glanding 25/nattljusolja, membrasin/membra 7 - men inget resultat. Samma svar vid 5 ultraljud: slemhinnan är 6mm dag 14.
Denna månad har jag legat på spikmatta varje dag, druckit aloeverajuice 2ggr/dag och ätit naturmedlet fytosötrogen (2 tab/dag). Min slemhinna var 6,5mm redan dag 13 (7mm dag 14...den växer 0,5mm/dygn). Dessutom lossade jag 4 ägg denna gång!
vart får man tag på fytosötrogen? Är det på recept?
Beställ dem på nätet:
www.halsorutan.se/shopp/product.asp&pf_id=100216
Östrogen är det ämne som gör slemhinnan tjockare. Fytoöstrogen är naturligt och kommer från växtriket. Finns också i linfrön och solrosfrön.
Om slemhinnan är för tunn så får man på RMC Malmö östrogenplåster.
RMC brukar inte ordinera Pergotimekurer just pga det gör slemhinnan tunnare än vanligt, utan deras grundhormonstimulering är istället 2 tablett pergo på cd 3 och 75 IE Gonal F på cd 7 resp. cd 8.
Jag har också tunn livmoderslemhinna, strax under 6mm vid ÄL och ännu mindre precis innan mens, 4,8mm.
min mens är mörkbrun och sparsam (Behöver endast trosskydd)
Har kollat hormonvärden och kollat att jag ägglossar - inget avvikande.
Försökt sedan i december men fortfarande inget plus.
Har ätit Femasekvens (Östrogen och gestagen nu en månad, men fortfarande sparsam mens och inget plus :( )
För min del känns det som att mensen och slemhinnan hänger ihop!