• hanna 88

Fler ensamma hemmamammor i Linköping?

Hej!
    Jag är föräldraledig med min 5 mån. gamla son, och kan känna mig lite ensam på dagarna. Är ganska nyinflyttad till Linköping och känner inte så många, ingen av mina kompisar har fått barn. Vore jätteroligt att ha någon att promenera med barnvagnarna med - eller hitta på saker utan barnen. (går på öppn förskolan osv. men det vore roligt med någon mer i ens egen ålder - jag är 20)Finns det någon därute?

• Svar på tråden Fler ensamma hemmamammor i Linköping?
  • snarret

Jag är med en ung mamma i Lkpg! Har en snart 5 månaders Molly, och jag är 19 :)

• Gliimma

Det skulle vara roligt att träffas med barnen. Nu har ju ni rätt små barn, min son är ju 2.5 år men dom blir ju äldre och kan leka sen :)

• hanna 88

Ja precis :) vi får försöka få till en träff. Sen kan vi ha lekdejter haha :D

• Gliimma

Går du över tiden nu? Jag gick över 11 dagar med min son. Fy vad jobbigt sådant är..

• emilial

Haha nejnej min unge ska ploppa ut dfen 23juni :)
    Men alla ni har barn redan, så på det sättet blir hon sen hehe.

• Heirofob

har två söner. Två och ett hälft samt femton månader. Hemma ett tag till men kommer väl inte jobba varje dag pga dåligt med jobb. Inga vänner man umgås med. Sambon har ingen direkt energi eller lust. Knappt ingen kontakt med min familj. Ensam på jobbet med att ha barn. Så ja. Kan bli lite ensamt.

• Gliimma

Kul att fler vill ses :) Vi får bestämma någon dag då kanske alla kan träffas :)

• emilial

Ja, det måste vi verkligen göra. fast jag kanske inte passar in i just "unga mammor", jag har ju som sagt inte fått än. :)
    Men kul och lära känna andra unga som har barn.

Var bor du heirofob?

• Heirofob

men snart blir du mamma. Och efter ett tag hemma kan det bli jobbigt att inte ha normalt folk att umgås med. Jag bor i tannefors linköping. Ung är man väl ganska länge. När man är x15 är man barn själv ju. Men finns inget som visar att man inte skulle klara av barn för det. Idag är ju genom snitt åldern för första barnet fyrtio år!

• MammatillAlva

Jag bor i Norrköping och är en ungmamma på 17, snart 18 år.
    Min dotter Alva är 15 månader.

Hade varit roligt att träffa lite fler unga mammor.

• hanna 88

Min bebis kom 8 dagar tidigt, så jag behövde inte gå över tiden - sista dagen på sin pappas semester, så han hade koll han :)
    Men hörni, vad sägs om någon slags träff typ fika eller kanske promenad när vi alla ändå bor så nära:) Och Emilia jag tycker visst du passar in, helt klart :)när skulle passa er?

• emilial

Ja, vi bestämmer nån bra tid och ställe :) en jättefika eller nåt hehe.

• Gliimma

Vi kan ju kanske träffas hemma hos någon och fika? Den här veckan kan jag på onsdag eftermiddag (efter kl 13) och hela fredagen. Vet inte om jag jobbar ihelgen..

Svar på tråden Fler ensamma hemmamammor i Linköping?