• Marlie87

Någon som gjort urakut snitt och skaffat fler barn??

Snälla, säg att det finns någon med erfarenheter där ute, behöver några kloka ord på vägen!

För ca två år sedan föddes min dotter, med urakut kejsarsnitt, det jag hade drömt om så länge blev en riktig mardröm. Hon höll på stryka med på kuppen.. Trots omständigheterna gick allting bra och idag är hon en glad filur på 2år.

Till saken är den att jag och min sambo har precis öppnat syskonverkstaden, vi vill jätte gärna ha syskon till henne och ska skaffa syskon - även fast jag är totalt livrädd!

Jag känner mig än idag så oerhört snuvad på min förlossning. OM det skulle bli ett snitt till nästa gång är mina chanser för en "vanlig" förlossning bortblåsta och det är jag totalt livrädd för!

Jag SKA skaffa fler barn och tänker inte det här låta förstöra det, men är ändå livrädd. Att inte få föda barn "vanligt" skulle knäcka mig otroligt mycket. Jag vet inte hur jag ska beskriva för att någon ska förstå, det är en känsla.. Och jag hoppas någon där ute vet vad jag pratar om....

!?

• Svar på tråden Någon som gjort urakut snitt och skaffat fler barn??
  • Marlie87

Men någon måste det väl finnas??

• MyggaMygg

Då har du o jag varigt med om EXAKT samma öde.
    Min dotter hängde på en MYCKET skör tråde elelr rättare sagt dom fick hålla på med återupplivning på henne då dom tatt ut henne och hon e idag en glad busig prick på 3½ år som blir syster i början av juni-09 till en lillebror.
    Jag är i v 21 nu och jag har imellanåt och har varigt vettskrämd av tanken på fler barn MEN jag vet nu att jag vill föda normal väg och testa igen.

• Thinner

Blev också urakut snittad med sonen för lite drygt 2 år sen.
    Hel amin berättelse finns att läsa i min blogg för det är en LÅNG historia.
    Men detta satte oerhörda spår i mig, traumatiskt så det bara förskräller!
    Nu är jag nygravid och kommer ha en lång resa fram till ett bra beslut om förlossninge men som tur är har jag en underbar man, BM på MVC som kommer se till att jag får gå i Aurorasamtal och sen betsämma precis hur jag vill ha min förlossning eller planerade snitt.

Så du är inte ensam om att varit med om ngt så hemskt som en traumatisk förlossning!

Man Lär Sig Leva Med Sig Själv...
  • Nanna76

Mina två första var akuta den första var ju traumatisk också när de höll på med återupplivningsförsök i 18 minuter men han mår bra idag, så den tredje blev ju planerad, men visst känner man en sorg över att inte kunna föda normalt" jag har känt mig och känner fortvarande att jag blev snuvad på mina förlossningar, men jag ville inte låta det hindra att skaffa våra barn. Ärligt talat är jag avundsjuk på de som kan föda vanligt.

• canmamma

Japp, 1:an kom ut med urakut snitt 2005 och 2:an föddes den vanliga vägen för tre månader sedan. Det brukar oftast gå riktigt bra att försöka sig på en vaginal förlossning, men det beror ju förståss på vad orsaken till det första snittet var. Googla på VBAC så hittar du massor med information och grilla din barnmorska så att du kan få rätt stöd och information.
    Lycka till!

Svar på tråden Någon som gjort urakut snitt och skaffat fler barn??