Hur mycket ska jag som tränare lägga mig i?
Jag är tränare för ett gäng tjejer som fyller 14 år i år. (Vi sysslar med en lagidrott)Häromdagen fick jag en länk skickad till mig till en blogg där set står att en av dessa tjejer tillsammans med en annan tje som har slutat i laget nu suttit på en toalett i en av hallarna vi tränar i och "typ shottat" för att använda hennes uttryck. Detta var inte när vi tränade, och vi hade inte match dagen efter så det drabbade inte oss just då. Men jag kan inte bestämma mig för vad jag sak göra med informationen. En del av mig säger att jag ska prata med henne först och se vad det ligger för sanningshalt i det hela. (De är ju trots allt tonåringar och vissa vill ju verka "tuffa" så allt måste ju inte vara sant) Eller ska jag prata direkt med hennes föräldrar, eller sista alternativet som jag ser det att låta det vara. Det har ju som sagt än så länge inte drabbat laget eller idrotten. Hade det gjort det hade jag inte tvekat!
Jag vet att jag som förälder gärna hade fått reda på detta, men som vi alla vet är vi alla olika. Så vart går gränsen för mig som inte är flickans förälder??