• Bruden1

Ni som är hemma med vårdnadsbidrag!

Hur tycker ni att det funkar?
    Klarar ni er på dessa 3000 kr/mån + den andre förälderns lön, hur lägger ni upp det?

Jag funderar på att vara hemma med vårdnadsbidraget när Alicia är drygt 1 år och 3 månader för då har jag tagit ut de 250 dagarna som man måste göra först. Jag tycker att det verkar bra och att man sedan kan spara sina föräldradagar till olika lov mm, jag kommer ju ha en hel del dagar kvar sen.

Storasyster kan väl gå kvar på dagis som vanligt va??? eftersom hon går där vill jag ju ha henne kvar med alla kompisar! fast sommarlov o jullov kommer jag ju vilja ha henne hemma såklart!!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ni som är hemma med vårdnadsbidrag!
  • Busbellan

Vi klarar oss bra på de pengarna eftersom vi utöver vårdnadbidraget även har vårdbidrag för sonen.
    I vår kommun får syskonen gå kvar på dagis, men jag tror inte att de får det i alla kommuner.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Bruden1

puff!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bruden1

puff igen..

• inkka

Vi får första utbetalningen nu i februari. Men, vi lär klara oss fint på det eftersom vi klarat oss innan, utan de 3000. Inte är det jättemycket pengar, men det är ändå ett välkommet tillskott.

• LjubaviMoja

Det funkar bra här tro det eller ej. Men tänkte vikariera lite bara efter mammaledigheten annars kommer jag försöka vara hemma med barnen mest och vovven

Vilken lyx det ade varit om ingen behövde jobba utan bara ängna sig åt familjen och en massa olika aktiviteter. Känns nästan som att kollgorna på mannens jobb känner han mer än mig

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • inkka

Jag skulle kunna tänka mig jobba lite (och kommer nog göra det snart också). Maken har dock hoppat runt väldigt mellan olika jobb nu och han måste vara hemma om jag ska kunna jobba. Så när det stabiliserar sig lite ska jag nog börja så smått. Jag kan känna att jag behöver komma hemifrån lite nu. Det är kul att jobba om man bara jobbar litegrann Så är det nog bra om papsen får ta tag i vardagssysslorna lite mer med.

Svar på tråden Ni som är hemma med vårdnadsbidrag!