Mållan 1 skrev 2009-01-30 16:35:28 följande:
men ursäkta! Gå inte 10 åringen på skola? Skolan sluta väl vid halv två... varför få hon inte komma hem då?? va kan de handla om... två timmar innan karl din kommer hem!?Du har ju ändå hela dagen me din bebis!! Ja håller med ananaspaj!
Mmmm...
Sannerligen ingen värdering i ditt sätt att uttala dig, du är heeeeeeeeeeeeeelt neutral. *ironi*
Och få se, du höll med nån paj *letar efter hennes säkerligen genomtänkta också helt neutrala inställning till TS, den lite elaka styvmamman som säkerligen har för avsikt att stöta bort barnet sedan innan resten av livet för att hon kände sig kluven att ta hand om andras barn för att hon är mammaledig för hennes bebis, och hennes känslor*
citat//
Vad hemskt det låter när ni säger styvbarn ...Om det hade varit din "egen" dotter..hade inte hon fått komma hem till sin lillasyster?? Är man en familj kan man inte göra skillnad på dina och mina och våra barn.
Hon känner naturligtvis att det är hennes lillasyster och känner säkert ävan att du inte "vill" ha henne hemma..
Känn efter hur du hade gjort om det varit ditt biologiska barn och gör likadant!
Ang att pappa inte är med henne så mycket och svartsjuka...gör du något med bara henne? Gör ni något tillsammans som en hel familj?
Igen, jag tycker det låter så illa när man delar upp familjer i olika fack..inget är väl barnens fel men det är alltid de som kommer i kläm...
Jag har inte läst mer än Ts så jag vet inte vad andra svarat, detta var vad jag spontant kände när jag läste.
Förresten, här får inte barnen gå på fritids efter trean.
citat//
Kontenta:
TS är dum då insändaren inte tror att TS känt likadant om det hade varit hennes eget biologiska barn.
Att TS ville vara hemma ifred trodde jag var för att hon var förstagångsmamma, det hade hon inte varit ifall hon hade haft barn sedan innan.
Så hur pajen får ihop det med att ha en biologisk 10-åring sedan innan vet jag inte.
Men du har gjort det klart för mig nu, allt du gjorde var ju att ställa frågor, du hade ingen värdering alls i det hela.
*suckar igen*