• Big eyes

Undrar om någon här haft komplikationer efter spolning av livmoder och äggledare?

och vad hände?

Blödde ni efter två veckor och fick ni mellanblödningar. Inflammation???
    Söker erfarenheter efter spolning med ultraljud men även kontraströntgen. DÅ jag har blivit orolig och fått mellanblödningar lite då och då.

• Svar på tråden Undrar om någon här haft komplikationer efter spolning av livmoder och äggledare?
  • Amathea

Jag hade mellanblödningar, men det berodde snarare på att jag inte har någon ägglossning.. så då kan man blöda lite då å då.

Inflammation fick jag ingen efter nån av mina spolningar (fick göra om första spolningen). Andra spolningen åt jag två ipren en timme innan.. dels som smärtstillande men även just nu inflammationen!

• Saknar

Jag fick mellanblödning efter spolningen! Blöder fortfarande lite hipp som hepp! Men det ska inte vara nån fara enligt läkaren.
    Kram

• Big eyes

ok, samma här och jag är så orolig. Jag fick lite små blödningar två dagar efter spolningen i ungefär en vecka. Det avtog.
    Sen efter ytterligare en vecka kom det svart/brunt blod i 10 dagar och sen kom mensen.
    Men nu har jag bröjat med p-piller och jag har bruna flytningar.

Har varit hos doktorn, och de säger att det inte är något.

Tänker tänk om jag fått någon inflammation som "förstört mig där nere"?

Saknar-när gjorde du spolningen?

Amathea , jag har också problem med ÄL. men har aldrig tidigare fått mellanblödningar.

• Amathea

big eyes:

Mellanblödningar kan man få lite då å då.... jag har varit utan ägglossning sen jag slutade med p-spruta 2002. Under ett helt år var jag fri från allt va blödningar heter.
    Men nu när min kropp försöker komma igång, så får jag blödningar lite då och då.

Tror inte att du ska va rädd för att någon inflammation förstört dej där nere.

• Asdfcqd

Hej!

Är också nyfiken på andras erfarenheter kring detta.

Jag spolade mina äggledare för ca två månader sedan, fick väldigt mycket kramper och lite blödningar på kvällen och dagen efter men har sen dess fått blödningar ca 3-4 dagar innan jag får mens och min cykel har även blivit kortare. 

Är lite orolig att något skadats (typ slemhinnorna) men hoppas att kroppen kanske bara håller på att ställer om. 

Eller eftersom vi försöker bli gravida så kanske det kan vara misslyckade försök för ett ägg att fästa? Tror varje gång att det är nidblödning och får upp förhoppningarna men sen kommer mensen ändå. 

Vad tror ni? Vad har ni andra för erfarenheter kring detta? 

Hälsningar, den hoppfulla.
Svar på tråden Undrar om någon här haft komplikationer efter spolning av livmoder och äggledare?