• LjubaviMoja

Varför tycker man om SAW filmerna?

Min man kollar på den nya just nu och jag såg en minut utav den ,där dom delade en man på mitten och man såg inälvor och allt höll på att spy.

Jag undrar hur man klarar av att titta på dom och vad som är så bra med dom? Jag är bara nyfiken på hur ni andra tänker då jag verkligen inte klarar av att titta på dom. Jag älskar skräckfilmer men just saw filmerna nä fy fasiken det är bara för mycket.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Svar på tråden Varför tycker man om SAW filmerna?
  • ElviraSofia

Jag älskar dom filmerna, just för att dom är helt skruvade och att man måste tänka lite för att förstå.

Man kan ju ibland undre exakt hur frisk dom som gjort filmerna är o.O

• LjubaviMoja
    S a n d r u s skrev 2009-01-23 08:01:12 följande:
    Morbid angel skrev 2009-01-23 07:54:00 följande: Håller me dej...Förr i tiden samlades folk för att se på avrättningar av folk, inte bara för att se rättvisa skipas utan även för underhållningens skull. Och avrättningarna förr kunde va riktigt brutala...
    Låter väldans sjukt måste jag säga.
  • Vadå då
    Svar på #14
    svarar på båda dina inlägg t mig här...

Storyn är grym, just att seriemördaren faktiskt inte mördar o sen hur allt hänger ihop o att man inte förren i slutet får reda på hur det verkligen ligger till, och att samma story löper genom alla filmerna.

Visst allt är på låtsas, men att bli tillfångatagen o utsatt för något som i saw filmerna är väl lite mer verkligt än att det hoppar ut ett troll ur tvn?
  • Vadå då
    Svar på #16
    Menar du att du tycker spöken o andra troll som hoppar ur teven etc är mer verkliga? OJ!!!!
  • Vadå då
    Svar på #22
    precis samma är det med bilolyckor, de flesta tittar o vill se vad som hänt. Det är en del av människans natur att dras till sådant..
  • Vofflis

Jag gillar inte heller saw- filmerna. Började titta på trean med min man men fixade inte mer än tio minuter innan vi fick stänga av. Ska aldrig mer titta på nån av dessa filmer. Men det verkar som om många som gillar skräckisar tycker om de filmerna.

• Vroooooom

Anledningen till att jag tittar på SAW är för att dom är annorlunda. Offren ges ju en chans att överleva och det öppnar ofta upp för intressant diskussioner här hemma. Hur långt skulle man gå för att få behålla livet, vad skulle man vara villig att offra och så vidare.

Cheer up, the worst is yet to come
  • LjubaviMoja
    Vofflis skrev 2009-01-24 21:27:27 följande:
    Jag gillar inte heller saw- filmerna. Började titta på trean med min man men fixade inte mer än tio minuter innan vi fick stänga av. Ska aldrig mer titta på nån av dessa filmer. Men det verkar som om många som gillar skräckisar tycker om de filmerna.
    Jag gillar skräckisar men i lagom dos som någon sa och just SAW filmerna är bara för mycket.
  • LjubaviMoja
    Vroooooom skrev 2009-01-24 21:30:45 följande:
    Anledningen till att jag tittar på SAW är för att dom är annorlunda. Offren ges ju en chans att överleva och det öppnar ofta upp för intressant diskussioner här hemma. Hur långt skulle man gå för att få behålla livet, vad skulle man vara villig att offra och så vidare.
    Jo handlingen är kanske häftig men man kunde ha gjort den utan allt de hemska dödande, tortyren och inälvorna och hjärna överallt.
  • Vroooooom
    LjubaviMoja skrev 2009-01-24 22:14:27 följande:
    Jo handlingen är kanske häftig men man kunde ha gjort den utan allt de hemska dödande, tortyren och inälvorna och hjärna överallt.
    Ja, jag tycker det är lite onödigt med allt blod överallt. Filmerna hade varit bättre om dom inte hade varit så blodiga.
    Cheer up, the worst is yet to come
  • LjubaviMoja
    Vroooooom skrev 2009-01-24 22:49:38 följande:
    Ja, jag tycker det är lite onödigt med allt blod överallt. Filmerna hade varit bättre om dom inte hade varit så blodiga.
    Ja då hade jag nog oxå  kunnat titta
  • Skölden89

Sawfilmerna kan vara bland den bästa filmserien som någonsin har gjorts. Dock väldigt grov ibland, men jag gillar det. Såklart inte minderåriga ska se dessa filmerna dock. II: an och III:man är dom bästa.

• Anonym (Fattarinte)

Fattar inte hur folk kan roas av att se splatter och styckmord i dessa dagar. Kanske "kul" att se på tills man själv råkar ut för det.

• Anonym (Frida)
    Anonym (Fattarinte) skrev 2025-11-25 09:34:29 följande:

Fattar inte hur folk kan roas av att se splatter och styckmord i dessa dagar. Kanske "kul" att se på tills man själv råkar ut för det.

Man kan tycka att saker är kul när det är satir utan att tycka att det är kul i verkligheten.

Om man bara får skämta om lättsamma och menlösa ämnen kommer man inte kunna hitta mycket humor i livet.

Jag kan skilja på verklighet och fiktion och därför kan jag roas av sjuka filmer utan att tycka att verkliga tragedier är roliga.
  • Anonym (-)

Jag tycker de är bra för att de är några av få skräckfilmer som inte handlar om spöken/andar, vilket jag verkligen inte klarar av pga kan inte sova på en vecka.

Det jag gillar tror jag är den psykologiska aspekten. Hur långt är man villig att gå för att rädda sitt liv. Men jo, ibland blir de för äckliga för mig med. Kan hålla med om att man kanske inte behöver visa allt äckligt, men samtidigt ger det en djupare känsla för vad de som väntar på sin tur ser och upplever innan de måste ta sitt beslut.

• Anonym (Fattarinte)
    Anonym (Frida) skrev 2025-11-25 09:37:50 följande:
    Man kan tycka att saker är kul när det är satir utan att tycka att det är kul i verkligheten.

Om man bara får skämta om lättsamma och menlösa ämnen kommer man inte kunna hitta mycket humor i livet.

Jag kan skilja på verklighet och fiktion och därför kan jag roas av sjuka filmer utan att tycka att verkliga tragedier är roliga.
    Fast jag anser nog att vilka filmer man gillar säger något om hur man är som person. Nough said.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Fattarinte) skrev 2025-11-25 10:19:05 följande:
    Fast jag anser nog att vilka filmer man gillar säger något om hur man är som person. Nough said.
    Okej. Jag gillar 'Schindlers List' också. Likaså 'Twelve years a slave', 'lilja 4-ever' och 'the kite runner' också. Inte för att de är roliga utan för att de skildrar hur tragisk verkligheten är och har varit. Jag ser gärna dokumentärer om mord och tragedier för jag vill hellre vara medveten om all världens ondska än att leva under en sten.

Däremot tycker jag inte alls om många romantiska komedier som framställer killar som känslolösa players och kvinnor som överkänsliga våp som bara lever för att vara killen till lags. Såna skildringar har jag inte alls mycket till övers för. Därmed inte sagt att ingen annan får tycka om dem.
Svar på tråden Varför tycker man om SAW filmerna?